گزارش آماری از تمیهدات دولت سیزدهم برای تسهیل ازدواج؛

تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد

1403/02/20 - 23:41 - کد خبر: 112815 نسخه چاپی

نصر: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک و نیم میلیون متقاضی توانستند وام ازدواج و فرزندآوری دریافت کنند که مبلغ آن بیش از ۲۰۳ هزار میلیارد تومان بود، این مقادیر نسبت به همه سال های گذشته، هم از لحاظ تعداد وام اعطایی و هم میزان وام پرداخت‌شده بی نظیر است.

به گزارش نصر، طبق آمارها شبکه بانکی در راستای تسهیل شرایط ازدواج در دولت سیزدهم در سال گذشته ۷۷۱هزارو ۱۶۶مورد تسهیلات ازدواج به مبالغ بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد تومان به متقاضیان اعطا کرد.
در سال ۱۴۰۳نیز چنین وامی را به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به ازای هر زوج و زوجه و در مواردی که زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان تخصیص می دهد.
در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک و نیم میلیون متقاضی توانستند وام ازدواج و فرزندآوری دریافت کنند که مبلغ آن بیش از ۲۰۳ هزار میلیارد تومان بود، این مقادیر نسبت به همه سال های گذشته، هم از لحاظ تعداد وام اعطایی و هم میزان وام پرداخت شده بی نظیر است.

آمار مسکن دانشجویی از سال ۱۴۰۲
از سوی دیگر براساس ماده (۸) قانون، صندوق های رفاه دانشجویی مکلف به پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل فاقد مسکن هستند. بر این اساس در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۲ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۶۷۲ نفر به مبلغ کل ۴۲۷ میلیارد ریال ودیعه مسکن اعطا کرده است.
همچنین با افزایش عدد این وام، تا اردیبهشت ۱۴۰۳به ۵۴۴ نفر به مبلغ۳۴۵ میلیارد ریال ودیعه مسکن اعطا شده است. تعداد ودیعه در دست پرداخت نیز ۱۰۴۰ نفر به مبلغ ۶۷۸میلیارد ریال است.
در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعداد ودیعه مسکن اعطا شده در ۶ ماهه نخست۱۴۰۲؛ تعداد ۸۶۶ نفر به مبلغ کل ۲۳۷میلیاردو ۸۵۰میلیون ریال و تعداد ودیعه مسکن اعطا شده در ۶ ماهه دوم؛ ۱۸۲۹ نفر به مبلغ کل ۸۱۷میلیاردو ۱۰۰میلیون ریال بوده است.

راه اندازی مراکز همسان گزینی
دیگر فعالیت صورت گرفته در راستای تسهیل ازدواج، راه اندازی مراکز همسان گزینی در راستای ترویج فرهنگ واسطه گری ازدواج (ماده ۳۷ ) در راستای حمایت از سنت حسنه واسطه گری ازدواج و کمک به روند همسان گزینی در میان جوانان متقاضی ازدواج، از زمان ابلاغ این قانون ۱۴۵ مرکز همسان گزینی تحت حمایت سازمان تبلیغات اسلامی و با مجوز وزارت ورزش و جوانان شروع به کار کرده اند. این مراکز ضمن کمک به شناسایی افراد دارای ویژگی های مورد نظر زوجین و معرفی آنها به یکدیگر، نسبت به آموزش، ارائه مشاوره به زوجین و خانواده هایشان تا بعد از ازدواج و مراحل مختلف اقدام می کنند.
براساس این گزارش، با هدف تشکیل و تحکیم خانواده و مطابق ماده ۳۶ قانون در راستای راه اندازی مراکز مشاوره دانشگاهی با سبک اسلامی ایرانی، دستورالعمل ایجاد مراکز مشاوره ابلاغ شده و همه دانشگاه ها در این خصوص مکلف شدند. این اقدام در جهت حمایت از تحکیم خانواده های نوپای دانشجو است.
انتهای پیام/
تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار