مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

ورود اولین ناوگان حمل و نقل عمومی پلاک ارس

1403/02/20 - 22:06 - کد خبر: 112814 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه ستاد جهش تولید با حضور فعالین و سرمایه‌گذاران خوشه سلولزی اظهار داشت: جلسات ستاد جهش تولید در راستای رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی بصورت خوشه به خوشه از روزهای اول سال جدید برگزار گردیده و ادامه دارد.

به گزارش نصر، مجید کیانی با بیان اینکه تولید، اسم رمز اقتصادی است، خاطرنشان ساخت: سال گذشته با معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری این منطقه، ۱۰۲ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری وصول گردید که از این مقدار ۷۰ هزار میلیارد تومان تقاضا در کمیسیون اقتصادی تایید شد و در تلاشیم این میزان از تقاضا را محقق سازیم.
رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه هم‌اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی می‌توانند با ظرفیت بیشتر فعالیت کنند، عنوان کرد: کمبود نیروی کار مختص منطقه آزاد ارس نیست بلکه این کمبود در استان و حتی کشور وجود دارد. برخی از واحدهای تولیدی حداقل حقوق قانون کار را سقف حقوق در نظر می‌گیرند در صورتیکه می‌توانند این مبنا را به‌عنوان مرز در نظر گرفته و با افزایش تولید، افزایش بهره‌وری و افزایش صادرات، حقوق و مزایای کارگران را افزایش دهند.
وی افزود: در راستای توجه به مسکن کارگران، زمینی با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن اختصاص یافته که واحدهای تولیدی می‌توانند با استفاده از اعتبارات بانکی خود و وام‌های نهضت ملی در تامین مسکن کارگران خود اقدام کنند.
کیانی با اشاره به دریافت مجوز ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارس پلاک گفت: مجوز واردات اتوبوس، مینی‌بوس و ون ارس پلاک اخذ شده و در مرحله اول تقاضای دریافت ۵۰۰ دستگاه ون ارس پلاک وصول گردیده که واحدهای تولیدی می‌توانند از این ظرفیت برای جابجایی کارگران خود استفاده نمایند. اولین محموله ون پلاک ارس نیز در روزهای گذشته وارد منطقه شد.
وی در پایان ابراز داشت: اعطای اسناد رسمی واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس در فازهای ۱ و ۲ در مراحل پایانی است و پس از واریز هزینه‌های زیرساخت‌ توسط واحدها، این اسناد اعطا خواهد شد.
انتهای پیام/
ورود اولین ناوگان حمل و نقل عمومی پلاک ارس نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار