خبر/

از کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در جلفا تا دستگیری سارقان آذرشهر

1403/02/20 - 21:54 - کد خبر: 112810 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتطامی شهرستان جلفا از کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید توسط پاسگاه انتظامی شجاع خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ سیاب شیریندلی در این باره گفت: در ادامه طرح مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی، مأموران پلیس شهرستان جلفا با اقدامات اطلاعاتی از جابجایی محموله سوخت قاچاق از طریق محورهای مواصلاتی شهرستان تبریز با یک دستگاه کامیون تانکردار مطلع شده که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی با اشاره به توقیف کامیون مورد نظر در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان جلفا افزود: در بازرسی از کامیون توقیفی ۲۵هزار لیتر نفت سفید قاچاق کشف شد.
وی ارزش این محموله قاچاق کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۷ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان جلفا بیان داشت: قاچاق، پدیده شومی است که آسیب‌های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده و مانعی برای رشد تولید است، لذا پلیس با تمام توان با این پدیده مقابله می‌کند.

دستگیری سارق سیم و کابل برق در میانه
فرمانده انتظامی شهرستان میانه از دستگیری سارق و کشف ۶ فقره سرقت در عملیات ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسن رفیعی در جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: متهم در عملیات پلیسی دستگیر و پس از مواجه با مستندات پلیس به ۶ فقره سرقت اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان میانه پیشگیری از وقوع انواع سرقت‌، ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم‌خیز و تقویت احساس امنیت مطلوب در سطح جامعه را از مهمترین اولویت‌‎های مجموعه انتظامی قلمداد کرد و اظهار کرد: مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد.
سرهنگ رفیعی در پایان از مردم خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف محموله مرکبات چاپگر قاچاق در هشترود
فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از کشف ۱۵۰ کارتن مرکبات چاپگر قاچاق در ۴ رنگ از یک دستگاه نیسان خبر داد.
سرهنگ کلام‌الله ابراهیمی در تشریح این خبر گفت: در پی تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل خودروهای عبوری ماموران پلیس پاسگاه کوهسار حین کنترل خودروهای عبوری در اتوبان پیامبر اعظم به یک دستگاه نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی بعمل آمده از خودرو مذکور تعداد ۱۵۰ کارتن مرکبات چاپگر قاچاق را کشف کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله ۶ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال برآورد شده، افزود:در این زمینه یک نفر متهم نیز دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی هشترود با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با انواع قاچاق، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در آذرشهر
فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۱ فقره سرقت و کشف اموال مسروقه خبر داد.
سرهنگ محمد نعمتی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان آذرشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری مرکزی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی و محل مخفیگاه سارقان در اطراف شهر شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضایی متهمان را دستگیر و به کلانتری دلالت دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر تصریح کرد: متهمان در بازجویی به عمل آمده به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و مقادیری از اموال مسروقه نیز از آنان کشف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
وی در پایان با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی برای ارتقاء امنیت و مبارزه با مجرمان و متخلفان در حال تلاش است از مردم خواست ضمن هوشیاری در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک،مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/
از کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در جلفا تا دستگیری سارقان آذرشهر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار