معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی

احیای واحدهای تولیدی راکد از سیاست‌های اصلی دولت است

1403/02/19 - 15:24 - کد خبر: 112740 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شعار اصلی رئیس جمهور در حوزه اقتصادی، احیای واحدهای تولیدی راکد است.

به گزارش نصر، محمد کلامی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع استان، با اشاره به مطالبه رئیس جمهور مبنی بر احیای واحدهای راکد، تاکید کرد: هر مدیری که نمی تواند با این خواسته رئیس جمهور همراهی کند، باید کنار برود.
وی افزود: هر مدیری که نتواند در راستای شعار و سیاست های رئیس جمهور عمل کند، نمی تواند در این دولت کارها را پیش ببرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع الزامی است و دستگاه ها باید تصمیمات این ستاد را برای کمک به واحدهای تولیدی اجرا کنند.
کلامی همچنین بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: در تبریز و آذربایجان شرقی از نظر تعداد مراکز تفریحی و گردشگری با کمبود مواجه هستیم، بنابراین باید از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و تفریحی حمایت کنیم تا با خیال راحت در این زمینه وارد شوند.
وی گفت: همه دستگاه ها با تعامل و هم افزایی کمک کنند تا مراکز تفریحی جدید برای استفاده مردم در تبریز و استان ایجاد شود.
در این نشست پرونده ۱۱ واحد صنعتی و تولیدی استان بررسی و تصمیمات لازم برای حل مسائل و مشکلات آنها اتخاذ شد.
در مجموع دو سال گذشته ۴۶۴ واحد تولیدی راکد در استان احیا و به چرخه تولید بازگشتند که گام مهمی در تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی است.
در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۳۱ بنگاه اقتصادی راکد و در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۳۳ مورد با همکاری صاحبان صنایع و تلاش کارگروه تسهیل استان احیا شد و مجموع بنگاه های اقتصادی فعال استان به رقم ۵۷ هزار و ۵۱۷ مورد افزایش یافت و زمینه اشتغال حدود ۱۲۰ هزار نفر فراهم شد.
انتهای پیام/
احیای واحدهای تولیدی راکد از سیاست‌های اصلی دولت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار