مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

تقویت نگاه انسانی به زن مرهون هویت‌بخشی به مقام زن در جامعه است

1403/02/19 - 12:56 - کد خبر: 112730 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی تقویت نگاه انسانی به زن را مرهون هویت‌بخشی به مقام زن در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: توجه به موضوع زن و خانواده در مساجد و ایجاد فضاهای فرهنگی مرتبط با این موضوع به نوبه خود در موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز تأثیرات مثبت و سازنده خواهد داشت.

به گزارش نصر، زهرا کوهی در دیدار با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اظهار کرد: نیمی از ترکیب جمعیتی بانوان هستند که متأسفانه شاهد غفلت در توجه به امور بانوان هستیم.
وی با توصیف مساجد به‌عنوان محل اطمینان خانواده‌ها خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز و افق فعالیت بر اساس فرمایشات امامین انقلاب، احیاء کارکردهای اصلی مساجد به‌ویژه تولید و بازتولید روحیه جهادی و انقلابی، توجه به موضوع زن و خانواده، الگوسازی، انجام کار تخصصی به‌دور از موازی‌کاری با رویکرد هم‌افزایی از مهم‌ترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری بوده و دفتر امور زنان و خانواده استانداری آماده همکاری با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری در راستای تقویت این مأموریت‌ها می‌باشد.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تربیت نیروی مؤمن متعهد و متخصص انقلابی را از مهم‌ترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست.
مرتضی شفیعی نیز در این دیدار با اشاره به تربیت نیروی مؤمن متعهد و متخصص انقلابی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: تحقق عدالت فرهنگی، نهضت بازگشت به مساجد و احیای کارکردهای اصلی مساجد از مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.
وی توجه به موضوع زن و خانواده را از محورهای مهم فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در سال جاری دانست و افزود: نیازمند نقش‌آفرینی بانوان در تمامی عرصه‌ها هستیم.
وی افزود: سال گذشته با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیا و ترویج الگوی زن تراز انقلاب اسلامی و باتوجه به اسناد بالادستی نظام در حوزه زن و خانواده، بیش از هزار کانون تخصصی خواهران در مساجد کشور تأسیس شده که ۷۷ باب از این کانون‌ها در استان آذربایجان شرقی توسط بانوان مسجدی فرهیخته مدیریت می‌شود.
انتهای پیام/
تقویت نگاه انسانی به زن مرهون هویت‌بخشی به مقام زن در جامعه است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار