مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی؛

بارش های سال آبی جاری در آذربایجان شرقی ۴۷.۳ میلیمتر افزایش یافت

1403/02/19 - 12:16 - کد خبر: 112725 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به ثبت ۱۹۹.۸ میلی متر بارش استان در سال آبی جاری ( از ابتدای مهر سال ۱۴۰۲ تا ۱۷ اردیبهشت امسال) گفت: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۴۷.۳ میلیمتر بیشتر شده است.

به گزارش نصر، حبیب عبدلی روز چهارشنبه در گفت و گویی میزان بارش سال آبی گذشته ( ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا ۱۷ اردیبشهت ۱۴۰۲ ) را ۱۵۲.۳ میلیمتر اعلام کرد.
وی در عین حال اظهار کرد: بارش سال آبی جاری نسبت به بارش ۲۳۵.۲ میلی متری بلندمدت کاهش ۳۵.۵ میلیمتری را نشان می دهد.
عبدلی با اشاره به اینکه بیشترین بارش سال آبی جاری در استان از ایستگاه های مرند با ۲۷۲.۷ و ورزقان با ۲۷۲.۱ میلی متر گزارش شده است، گفت: کمترین بارش در ایستگاه میانه به میزان ۱۲۸.۱ میلیمتر ثبت شده است.
وی بیشترین افزایش بارش استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مربوط به ورزقان با ۱۳۲.۵ میلی متر افزایش عنوان کرد و افزود: بیشترین کاهش بارش مربوط به چاراویماق با ۴۹.۸ میلیمتر کاهش است.
عبدلی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایستگاه چاراویماق ۲۸۴ میلیمتر بارندگی ثبت شده است در حالی که امسال ۲۳۴.۲ میلی متر بارش داشتیم.
مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی در مقایسه بارش های فصل جاری ( ابتدای فروردین تا ۱۷ اردیبهشت ) نسبت به بلند مدت گفت: در بهار امسال ۷۶.۸ میلی متر بارش در استان ثبت شده است که نسبت به بارش ۸۳.۷ میلی متری بلند مدت در زمان مشابه ۶.۹ درصد کاهش نشان می دهد.
انتهای پیام/
بارش های سال آبی جاری در آذربایجان شرقی ۴۷.۳ میلیمتر افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار