معاون وزیر راه و شهرسازی:

هدف بازآفرینی شهری حفاظت از مردم در برابر حوادث است

1398/02/11 - 14:00 - کد خبر: 1127 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف اصلی در اجرای طرح بازافرینی شهری حفاظت و صیانت از افرادی است که در سکونت گاه های نامناسب و ناکارآمد با بافت های ضعیف و مشکل دار و فرسوده شهری زندگی می کنند و در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی با خطر روبرو هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سیدمحمد پژمان در نشست بررسی پروژه‌های بازآفرینی تبریز با بیان اینکه تولید مسکن در بافت های میانی، حاشیه ای و تاریخی مورد هدف بازآفرینی است، گفت: می بایست در کنار سکونت و جابجایی مردم خدمات رسانی فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و آموزشی نیز در نظر گرفته شود .

وی افزود: در نظر داریم تغییرات عمده ای در روند امور شرکت بازآفرینی نسبت به برنامه ریزی های گذشته ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمات سریع تر و بهتری ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر حمایت از انبوه سازان برابر مقررات شرکت بازآفرینی، شنیدن نظرات مردم محلات مورد هدف بازآفرینی و هماهنگی و همبستگی ادارات و سازمان ها حتی توسعه گران با معاون عمرانی استانداری تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی و افراد توانمند را باید در کنار خودمان داشته باشیم تا قدرت عمل برنامه های ما هم بالا رفته و به طور وسیع و گسترده فعالیت کنیم.
وی گفت: ما در اجرای پروژه ها هرگز نگاه سوداگری نداریم و ریالی برای سود تصور نمی کنیم پس همه عوامل باید تمام هزینه های خود را تا ریال آخر برای این منظور هزینه کنند و حتی شهرداری ها هم برای تنظیم سند نباید پولی دریافت کنند.
شهردار کلانشهر تبریز هم با اشاره به اینکه در روند ساخت و ساز برای جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده تبریز موانعی وجود دارد که خارج از اختیارات مسئولان استانی است و نمی توان این مشکلات را در تبریز حل کرد، گفت: با توافق حاصله در استفاده از زمین های دولتی، هم انبوه سازان را پای کار می آوریم و هم خود شرکت های شهرداری وارد کار می شوند تا امسال بتوانیم ساخت 700 واحد مسکونی را شروع کرده و به تدریج مشکلات بد مسکنی را حل کنیم.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه در آغاز کار ساخت و ساز برای جابجایی بافت های حاشیه ای، دو منطقه در شهرک ارم شناسایی شده است، گفت: در این راستا دستور انتقال و تحویل زمین های این مناطق به شهرداری صادر شد که با تحویل آنها، در سریعترین زمان کلنگ زنی شده و ساخت 400 واحد مسکونی در این مناطق آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت و ساز و جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده، در کنار شهرداری، دیگر دستگاه ها نیز باید همکاری های لازم را داشته باشند،

اظهارداشت: موضوع رفع مشکل بازآفرینی شهری وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی است اما دستگاه هایی همچون استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های خدمات رسان نیز نقش موثری دارند و بر این اساس اگر ما می خواهیم مشکلی از شهرمان را حل کنیم، باید همه دست به دست هم بدهیم.
با توجه به رکود در ساخت و ساز و عدم رغبت انبوه سازان به کار، سیاست های تشویقی از جمله وام 70 میلیونی، صدور پروانه رایگان و زمین رایگان به ارزش منطقه در نظر گرفته شده است تا ساخت و ساز برای انبوه سازان توجیه اقتصادی داشته باشد.
در این جلسه مقرر شد: هیات اجرایی با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی با حدود اختیارات مشخص در استان تعیین و اختیارات لازم تفویض گردد.
همچنین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بافت های مورد مداخله را به صورت پلاک به پلاک و با تعیین محدوده ها و داخل محدوده ها با تمام اجزا و عناصر آن به مالکین مشخص می کند.
در پایان جلسه امروز مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و هیات همراه از محله چوخورلار با بافت فرسوده شهری، محله ناکارآمد اسدگلی، محل پروژه جابجایی سه هزار خانوار در شهرک ارم و پروژه 600 واحدی شهرک اندیشه تبریز بازدید کردند.

انتهای پیام/

هدف بازآفرینی شهری حفاظت از مردم در برابر حوادث است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار