سخنگوی شورای نگهبان:

فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد

1403/02/18 - 16:28 - کد خبر: 112685 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی شورای نگهبان گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزدها تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت است.

به گزارش نصر، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با بخش خبری ۱۴ سیما در خصوص مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود و ثبت‌نام نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در سامانه «داوطلب» نکاتی بیان کرد.
وی اظهار داشت: براساس ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی این امکان برای نامزدها وجود دارد که نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند. نمایندگان نامزدها می‌توانند علاوه بر مجریان و ناظران از ابتدای رای‌گیری تا انتهای فرآیند شمارش آراء در شعب حضور داشته باشند.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این امکان از طریق سامانه داوطلب فراهم شده است، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از نمایندگان نامزدها چند روزی است که آغاز و از طریق پیامک به نامزدها اطلاع‌رسانی شده است.
طحان‌نظیف اعلام کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزدها تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت است که نامزدها از طریق مراجعه به این سامانه می‌توانند نمایندگان خود را معرفی کنند.
وی بر این نکته هم تاکید کرد: باتوجه به اینکه زمان زیادی به روز انتخابات نمانده و کارت‌های نمایندگان باید صادر شود، این مهلت تمدید نخواهد شد.
گفتنی است؛ مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۱۵ استان کشور و در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد که ۹۰ داوطلب برای ۴۵ کرسی مجلس به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
انتهای پیام/
فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار