مرحله استانی اولین رویداد مسابقات سدید در دانشگاه تبریز آغاز شد

1403/02/17 - 16:28 - کد خبر: 112623 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از آغاز مرحله استانی اولین رویداد مسابقات ارائه سه دقیقه ای (سدید) در دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، خسرو کنعانی اظهار کرد: در این مرحله از مسابقات، ۵۸ نفر در بخش‌های ارائه کتاب، پایان‌نامه، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع به مدت سه روز از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه با  حضور دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان در محل سینمای جهاد دانشگاهی در دانشگاه تبریز به رقابت می‌پردازند.
وی اظهار کرد: در هر بخش از این مسابقات یک نفر به عنوان نفر برگزیده این دوره از مسابقات به مرحله کشوری معرفی می شود و در استان نیز تجلیل خواهد شد.
وی یادآور شد: این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌دقیقه‌ای اجرا می شد که  امسال با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید  در ۵ بخش پایان نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود.
کنعانی گفت: در هر بخش  شرکت کنندگان دانشجو در مقاطع مختلف  باید در سه دقیقه به ارائه دستاورد علمی خود بپردازند، البته در بخش کتاب، دانشجویان شرکت کننده به معرفی کتاب هایی که مطالعه کرده اند، خواهند پرداخت.
 وی با اشاره به شرایط بخشهای مختلف مسابقه افزود: در بخش مقاله، مقاله ارائه شده باید در زمان دانشجویی شرکت‌کننده یا حداکثر دو سال بعد از آن در مجلات معتبر علمی داخلی یا خارجی منتشر شده باشد. و در بخش اختراع نیز، اختراع ارائه شده باید در زمان دانشجویی شرکت‌کننده یا حداکثر دو سال بعد از دانش‌آموختگی ثبت و دارای گواهی ثبت اختراع از مرجع رسمی باشد.
وی ادامه داد: همچنین در بخش طرح پژوهشی، طرح ارائه شده باید در زمان دانشجویی شرکت‌کننده یا حداکثر دو سال بعد از دانش‌آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای قرارداد و گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقات باشد. در غیر این صورت شرکت کننده باید تعهدنامه عدم محرمانگی  طرح را به دبیرخانه مسابقات ارائه کند.
کنعانی، تصریح کرد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، تصریح کرد: بخش پایان‌نامه برای رقابت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری طراحی شده است.
انتهای پیام/
مرحله استانی اولین رویداد مسابقات سدید در دانشگاه تبریز آغاز شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار