صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز؛

اتمام کامل خط یک متروی تبریز تا پایان سال

1398/10/15 - 15:10 - کد خبر: 11262 نسخه چاپی

نصر: جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز در غیاب شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و بررسی لایحه کاهش مبنای محاسـبه عوارض پروانه ساختمانی احـداث ساختمان اداری جدیـد اتاق بازرگانی برگزار شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، سونیا اندیش، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز امروز در ابتدای جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، در ابتدای جلسه ضمن عرض تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار قاسم سلیمانی پرورش یافته‌ی مکتب امام خمینی (ره) بود، ایشان شکست دهنده داعش و از فرماندهان بزرگ جنگ تحمیلی محسوب می‌شد، قطعا شهادت زیبنده‌ی این سردار بزرگ بود  و این مرد با کنار گذاشتن دنیای مادی به عرش الهی عروج کرد.
در ادامه‌ی جلسه آیین گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی با حضوراعضای شورای اسلامی شهر تبریز و امیر سرتیپ خلبان جاوید هاشمی، فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری با سخنرانی و مداحی برگزار شد.
فریدون بابایی اقدم-عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با بیان این‌که سال‌های گذشته اعتبارات نسبتا خوبی برای پایگاه دوم شکاری تبریز که بخشی قابل توجهی از جمعیت در آن زندگی می کنند، تخصیص یافته بود، گفت: سال‌های اخیر شرایط محیط زیست و وضعیت مجتمع مسکونی آن مطلوب بود ولی با قطع حمایت‌ها، این مجموعه با مشکل مواجه شده است.
عبدالله تقی پور_عضو شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این‌که طی جلسه‌ی قبلی در برنامه پنج ساله شهردای نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و افق روشنی در توسعه‌ی پایدار فضای سبز ترسیم کردیم، گفت: زمینی به اندازه‌ی 650 هکتار در محوطه پایگاه شکاری دوم وجود دارد که می توان فضای سبز را در آن توسعه داد.
در ادامه جلسه، محمدباقر بهشتی-عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به تصویب احکام برنامه پنج ساله شهرداری، گفت: بعد از انجام شش ماه کار کارشناسی روی آن، این برنامه به تصویب رسید، ما برای تدوین آن از نظرات کارشناسان زیادی استفاده کردیم که در نتیجه با 140 ماده در صحن علنی شورا مطرح شد.
وی افزود: احکام برنامه پنج ساله شهرداری از 140 ماده به ۱۵۵ ماده افزایش یافت و اکنون نیز دارای 10 تبصره است.
وی با تاکید بر این‌که برنامه پنج ساله‌ی شهرداری میثاق بین شورا و شهرداری است، گفت: تصویب و اجرای این برنامه برای شورا و شهرداری افتخار تاریخی است، معتقدم اصل رابطه‌ی بین شورا و شهرداری براساس این برنامه ایجاد خواهد شد.
ایرج شهین باهر- شهردار تبریز در دستور بعدی جلسه با ارائه گزارش عملکرد شهرداری در زمینه عمرانی طی ۹ ماه گذشته، گفت: حدود ۹۰۰ پرونده‌ی مشکل دار در حوزه‌ی عمرانی وجود داشت که تاکنون مشکل 800 پرونده رفع شده و تنها 100 پرونده‌ی مشکل دار در زمینه‌ی عمرانی وجود دارد که آن را نیز از طریق مراجع قضایی رفع خواهیم کرد.
وی با اشاره به پروژه‌های شهرداری تبریز که در سال ۹۸ تصویب شده است، گفت: پروژه‌ی مترو یکی از محورهای اصلی شهرداری تبریز است که در سال ۹۸ یک هزارمیلیارد برای آن هزینه شده است .
وی توسعه فضای سبز را از دیگر پروژهای شهرداری عنوان کرد و گفت: طبق تاکیدات اعضای شورا بحث توسعه فضای سبز را پیگیر هستیم و قطعا در مکان‌های پرجمعیت به کاشت فضای سبز و درخت اقدام خواهیم کرد.
شهردار تبریز ادامه داد: شورا و شهرداری باید مشارکت مردمی را برای توسعه ی فضای سبز جلب کند، تمامی شهروندان وظیفه دارند به این موضوع ورود پیدا کرده  و نسبت به حفظ فضای سبز خود مسئول بدانند، نمی‌توان پاکبانان را برای حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز مسئول دانست، قطعا اگر مشارکت مردمی در این زمینه تحقق نیابد، تنها با نظارت نمی‌توان کاری انجام داد.
وی پارک بزرگ تبریز را بزرگترین پروژه شهرداری تبریز در تمام سال های اخیر دانست و گفت: پس از گذشت ۵۰ سال، تکلیف پارک بزرگ مشخص و طی آن قراردادی منعقد شد تا در سال ۹۹ شاهد احداث آن شویم.
 وی با اشاره به افزایش کیفیت و توزیع آسفالت خیابان ها و معابر تبریز در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: هرسال 40 درصد در کیفیت و وضعیت آسفالت تبریز بر خلاف تمامی شهرها تخریب ایجاد می‌شود، در حال حاضر با احداث کارخانه تمام اتوماتیک آسفالت، آسفالتی با کیفیت تولید و توزیع می‌کنیم.
شهین باهر افزود: شهرداری با ایجاد کانال ها و مسیل ها، موضوع آب گرفتگی  را تا حدودیجمع بندی و ساماندهی کرده است به طوری که حتی در بارش های عید نوروز هم خوشبختانه شاهد وقوع سیلاب در تبریز نبودیم.
وی با اشاره به بحث توانمندسازی بافت حاشیه نشین، گفت:  برای اولین بار کوچه های شیب دار مناطق حاشیه نشین که اکثر آن‌ها قابل دسترس نبود، پله گذاری شد و طی ماه‌های آتی نیز به دنبال توانمندسازی و ایجاد پارک در این مناطق هستیم.
وی با بیان این‌که پروژه های عمرانی سال ۹۸شهرداری، ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت اعتباری و ۳۰ درصد افزایش کار عمرانی نسبت به سال گذشته است، گفت: متاسفانه در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور، پیمانکاران علاقه‌ای به شرکت در مناقصه‌ها ندارند و ۴۰ درصد مناقصه های شهرداری بدون  شرکت کننده، باقی مانده است.
شهردار تبریز با بیان این‌که تلاش می‌کنیم خط یک مترو را تا پایان سال به آخرین ایستگاه برسانیم، گفت:  اقدامات خط دو را نیز به شکل جدی پیگیری می‌کنیم تا فاز یک خط دو را تا پایان شورای پنجم از محله قراملک به بازار متصل کنیم.
در ادامه جلسه، لایحه کاهش مبنای محاسـبه عوارض پروانه ساختمانی احـداث ساختمان اداری جدیـد اتاق بازرگانی بررسی شد.
 سونیا اندیش نایب- رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه، با بیان این‌که اتاق بازرگانی تبریز در سال۱۲۸۹به نام اتاق تجارت تشکیل یافته شده است و سابقه دیرینه دارد، گفت: این اتاق مختص یک شخص یا اشخاص خاص نیست بلکه مختص شهر تبریز است، وجود این اتاق و سرمایه گذاران درآن باعث اشتغال حداقل 500 هزار نفر شده است.
بررسـی لایحه شـهرداری تبریز در خصوص کاهش مبنای محاسـبه عوارض پروانه ساختمانی احـداث ساختمان اداری جدیـد اتاق بازرگانی (مصوب جلسه۷۵ کمیسیون برنامه و بودجه) با رای اعضا شورای اسلامی شهر تبریز مسکوت ماند.
انتهای پیام/
اتمام کامل خط یک متروی تبریز تا پایان سال خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار