امام جمعه اهر:

زیربنای توسعه هر کشوری دستگاه تعلیم و تربیت آن است

1403/02/17 - 15:06 - کد خبر: 112613 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه اهر گفت: زیربنای توسعه و پیشرفت هر کشوری دستگاه تعلیم و تربیت است که سکاندار این تعلیم و تعلم معلمان و فرهنگیان می‌باشند. 

به گزارش نصر، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در جمع معلمان شهرستان اهر ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری افزود: اساس همه خدماتی که در کشور در عرصه‌های گوناگون انجام می‌شود همین تعلیم و تربیت است و این نقش موثر توسط معلمان در مراکز آموزشی انجام می‌شود. 
وی شهید مطهری را یک شخصیت اسلام شناس، جریان شناس و از دانشمندان عصر خود برشمرد و گفت: شهید مطهری در زمان خود به همه شبهات مطرح شده پاسخ می‌دادند و این در حالی بود که همه سخنرانی‌ها و گردآوری کتب این عالم و دانشمند بزرگ در زمان طاغوت اتفاق افتاد و اگر این عالم گرانقدر بعد از انقلاب اسلامی نیز در قید حیات بودند ما بیشتر از علم و دانش ارزشمند این بزرگوار بهره مند می‌شدیم.
حجت الاسلام حاجی زاده گفت: معلم در بالاترین و ارزشمندترین مقام و جایگاه انسانی قرار دارد که متاسفانه در این مورد دیدگاه‌ها به آن حد مطلوب نرسیده است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که خدمات و ارزش‌های معلمان در جامعه بیشتر بیان شود تا دانش آموزان در آینده شغلی خود به معلمی تمایل داشته باشند.
وی با بیان اینکه انصافاً در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی هرچه داریم از برکت وجود معلمان است، افزود: اگر این معلمان و تعلیم و تربیت آن‌ها نبود مسلما انسان‌ها به گمراهی و جاهلیت می رفتند.
وی با اشاره به نقش پیامبران در آموزش آیین‌ها و سبک زندگی الهی و توحیدی در بین انسان ها گفت: این مسئله امروز به عالمان دینی، اساتید و معلمان واگذار شده و در این راستا اساس همه خدمات در عرصه‌های گوناگون به واسطه همین تعلیم و تربیت توسط معلمان می‌باشد. 
انتهای پیام/
زیربنای توسعه هر کشوری دستگاه تعلیم و تربیت آن است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار