امام جمعه تبریز:

زنان حافظان خاکریزهای اعتقادی خانواده ها هستند

1398/02/11 - 13:52 - کد خبر: 1126 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بانوان حافظان خاکریزهای اعتقادی خانواده‌ها هستند و مسئولیت‌پذیری آنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی را در جامعه ما احیا کرد.

به گزارش نصربه نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع مادران شهدا، بانوان مدیر و کارآفرین و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه اثرگذاری زنان در تربیت جوانان انقلابی، به منزله جهاد در راه خداست، گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی نوینی از زن را بر اساس آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است که در آن بانوان در خانه و جامعه به عنوان انسان‌هایی تاثیرگذار مطرح هستند.
وی افزود: امروزه با توجه به حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف مدیریتی و تربیتی کشور و نقش ارزنده آنان در تحکیم بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و باایمان، می‌توان از آنها به عنوان سرمشق و الگوی زنان جهان یاد کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: کشور ما نیازمند یک تحرک است تا از توان و انرژی جوانان متخصص این مرز و بوم در کنار بهره‌مندی از تجارب پیشکسوتان در میدان عمل استفاده کنیم.
حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه مجاهدت و خط‌شکنی جوانان در همه عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاع از ناموس و خاک، پیشران اهداف انقلاب اسلامی است، ادامه داد: یکی از ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی ناامید کردن جوانان نسبت به آینده است، اما جوانان ما با ایمان راسخ به آرمان‌های انقلاب در میدان‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند.
وی، داشتن آگاهی سیاسی و بصیرت دینی و همچنین اعتقاد داشتن به استقلال فکری، فرهنگی و اقتصادی را از ویژگی‌های جوان ایرانی برشمرد و گفت: دشمنان هر چه با حرکت‌های احمقانه خود تلاش کنند که وحدت ملی ما را مورد حمله قرار دهند باز هم جوانان آگاه و دشمن‌شناس ایرانی با یکپارچگی نقشه‌های آنها را نقش برآب خواهند کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، حمایت از جامعه زنان به‌عنوان نیروی فعال جامعه را در تقویت تولیدات داخلی و حمایت از تولید ملی موثر دانست و گفت: در سال رونق تولید، نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌ها و نیروهای جامعه هستیم.
رقیه صادق‌زاده افزود: سال گذشته طرحی برای توان‌افزایی اقتصادی زنان کارآفرین و تحصیل‌کرده استان و آموزش مهارت‌های کسب‌وکار به آنان آغاز شد که در سال جدید هم ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه اجرای مرحله سوم طرح توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده‌های استان را از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در راستای تحکیم و تعالی بنیان خانواده‌ها عنوان کرد.
صادق‌زاده افزود: تکمیل اطلس زنان و خانواده و سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان و اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده از جمله اقدامات مهم این دفتر بوده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مختلف برای جامعه زنان استان خبر داد و گفت: در سال گذشته شاهد برگزاری جشنواره‌ اسوه‌های صبر و مقاومت و یادواره 267 شهید زن استان بودیم.
صادق‌زاده به برخی از برنامه‌های آتی این دفتر نیز اشاره کرد و گفت: تقویت و تحکیم بنیان خانواده در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف و ارتقای کمی و کیفی سرمایه‌های انسانی و سطح سلامت و بهداشت روان جامعه زنان از اهداف کلی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/

زنان حافظان خاکریزهای اعتقادی خانواده ها هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار