/ اطلاع رسانی /

اولین قدم برای تدریس زبان و کسب درآمد

1403/02/17 - 16:41 - کد خبر: 112591 نسخه چاپی

نصر: تدریس زبان های خارجی مخصوصا زبان های پرمخاطب همواره از جمله شغل های پردرآمد و همیشگی بوده است.

زمانی که بتوانید به صورت حرفه ای زبانی را تدریس کنید، افراد زیادی دوست دارند که با شما کلاس داشته باشند تا آن زبان را آموزش ببینند.
برای تدریس یک زبان خارجی ابتدا باید دانش زبانی خوبی از آن زبان را کسب کنید و در مهارت های مختلف آن زبان حرفه ای شوید. سپس باید نحوه تدریس زبان را آموزش ببینید که برای اینکار باید در یک دوره تربیت مدرس زبان شرکت کنید تا بتوانید با مهارت های تدریس و ترفندهای مختلف تدریس آشنا شده تا بتوانید به خوبی دانش زبانی خود را به زبان آموزان با زبانی ساده با روش های مختلف انتقال دهید.

برای اینکه مدرس زبان شویم از کجا باید شروع کنیم؟
همانطور که مشخص است برای اینکه یک مدرس زبان شوید باید ابتدا به یک زبان خارجی تسلط کافی داشته باشید. در ادامه باید یاد بگیرید چگونه این دانش را به دیگران انتقال دهید. صرف داشتن دانش زبانی نمی تواند شما را تبدیل به یک مدرس زبان خوب نماید.
برای اینکه بتوانید یک مدرس خوب زبان شوید ابتدا باید علاقه به تدریس داشته باشید چرا که تدریس کاری آسان نبوده و زمان زیادی را برای آماده سازی از شما خواهد گرفت و همچنین باید بتوانید به افراد مختلف با ویژگی های مختلف با صبر و حوصله تدریس نمایید.
برای اینکه بتوانید مهارت های تدریس را کسب کنید راحت ترین کار شرکت در دوره تربیت مدرس زبان TTC می باشد.
دوره ttc در آموزشگاه های مختلف از جمله موسسه زبان دهخدا به صورت حضوری و آنلاین به شکل کاربردی و با توجه به متدهای بین المللی بروز برگزار می شود، تا علاقه مندان به حوزه تدریس براحتی بتوانند با گذراندن این دوره شروع به کار تدریس نمایند.

برای شرکت در دوره ttc باید چه مدرکی داشته باشیم؟
احتمالا این سوال برای تان پیش آمده است که اگر بخواهید شروع به یادگیری تدریس زبان نمایید باید چه مدرکی داشته باشید تا بتوانید در دوره تربیت مدرس شرکت کنید.
معمولا دانش زبانی تان برای شرکت در دوره تربیت مدرس باید بالای متوسطه باشد و اگر مدرکی از موسسه ای یا دانشگاهی دارید می توانید ارائه کنید اما در هر حال قبل از ثبت نام از شما تعیین سطح گرفته می شود تا مهارت های شما را ارزیابی نمایند.
اما اگر مدرک زبان نداشته باشید باز هم می توانید با دادن تعیین سطح و اثبات مهارت زبانی خود در کلاس تی تی سی شرکت کنید و با دریافت مدرک آن شروع به تدریس زبان نمایید.

دوره ttc به چه صورت برگزار می شود؟
دوره ttc در آموزشگاه های مختلف به صورت حضوری و آنلاین معمولا به شکل گروهی برگزار می شود. این دوره معمولا در ۲۰ جلسه برگزار شده و شما به صورت تئوری و عملی به یادگیری موارد مختلف تدریس زبان خواهید پرداخت.
بخش عملی دوره بسیار مهم می باشد چرا که باید بتوانید در طول دوره عملکرد خود را به معرض نمایش بگذارید و مواردی که به شما تدریس می شود به صورت دموهای مختلف ارائه کنید.
همچنین در آخر به عنوان امتحان نهایی از شما خواسته می شود تا یک دمو پایانی را ارائه دهید تا نحوه تدریس و روند پیشرفت شما به خوبی ارزیابی شود.
در آخر نیز با دریافت مدرک دوره می توانید در آموزشگاه ها و موسسات مختلف شروع به تدریس نمایید. البته لازم به ذکر است که نباید از بروزرسانی دانش خود هیچوقت غافل شوید.

چه مطالبی در دوره ttc آموزش داده می‌شود؟
زبان از چهار بخش اصلی یعنی مهارت گفتاری، نوشتاری، خواندن یا درک مطلب و شنیداری تشکیل شده است در کنار این چهار بخش مواردی چون تلفظ،‌ گرامر، واژگان و... نیز وجود دارند که شما باید با روش های آموزش هر بخش به خوبی آشنا شوید.
۱. چگونگی برقراری ارتباط با زبان آموز در هر رده سنی
برقراری ارتباط با زبان آموز و داشتن یک رابطه مناسب بین استاد و زبان آموز امری ضروری در آموزش است. اگر شما نتوانید یک ارتباط مناسب با زبان آموزان خود برقرار کنید و روحیات آن ها و مدل یادگیری شان را درک نکنید در تدریس و انتقال مطالب به خوبی عمل نخواهید کرد.
۲. چگونگی برگزاری یک کلاس هیجان انگیز
کلاس های زبان باید به صورتی برگزار شوند تا حس انگیزه را در زبان آموزان بوجود بیاورند. از این رو این کلاس ها باید با فعالیت های مختلف و تمرین های جذاب و استفاده از ابزارهای مختلف به صورت پویا و هیجان انگیز برگزار شود تا زبان آموزان در کلاس حس خسته کنندگی و کسلی را پیدا نکنند.
۳. طرز صحیح اصلاح و ویرایش غلط ها
اشتباه کردن بخشی از آموزش است و تا زبان آموزان به صورت مکرر مرتکب اشتباه نشوند به خوبی مطالب را یاد نخواهند گرفت در نتیجه استاد زبان باید به خوبی و با بیانی درست و شیوا و با روش هایی موثر به زبان آموزان غلط ها و اشتباهات شان را گوش زد کند و به آن ها کمک کند تا با انجام تمرین های موثر بر این اشتباهات فائق آیند.
۴. تهیه درسنامه Lesson Plan
هر استاد زبان قبل از شروع هر جلسه از کلاس باید یک درسنامه برای جلسه ای که پیش رو دارد تهیه نماید. که این درسنامه شامل چند بخش می باشد که در مجموع شما را به هدف تان از آن جلسه می رساند و یادگیری را برای زبان آموزان در آن مبحث به ارمغان می آورد.
تهیه درسنامه امری مهم و ضروری است که یکی از مهم ترین بخش های دوره ttc می باشد چرا که روند کار کلاس و استاد را به خوبی مشخص می کند.
۵. آموزش مدیریت زمان و کلاس
شما برای تدریس در هر جلسه زمان محدودی را در اختیار دارید در نتیجه باید بتوانید زمان را به خوبی مدیریت کنید تا بتوانید مطالب آموزشی را به خوبی تدریس نمایید.
همچنین مدیریت کلاس مخصوصا در کلاس های گروهی به صورت حضوری و‌ آنلاین بسیار مهم است تا بتوانید در زمانی که مشخص کردید به تدریس مباحث مورد نیاز بپردازید.
انتهای ژیام/
اولین قدم برای تدریس زبان و کسب درآمد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار