مدیر عامل آرامستان وادی رحمت مطرح کرد/

اولویت ما افزایش توان روحی و روانی پرسنل است/ شهرواندن از دادن پول به گدایان حرفه ای خودداری کنند / نصب تصاویر متعارف اشکال ندارد

1403/02/18 - 14:25 - کد خبر: 112562 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل آرامستان وادی رحمت گفت: به هیچ عنوان با عکس بانوان فوت شده که بصورت متعارف نصب می شود مخالف نیستیم. 

به گزارش نصر، "فرخ جلالی" در گفتگو با نصر در واکنش به افزایش بهای قبور گفت: هر گونه قیمت گذاری و بهای خدمات و قبور با پیشنهاد شهرداری و با تصویب شورای شهر و تایید فرمانداری در بودجه تعیین و بعد از ابلاغ آن موظف به اجرا هستیم.
وی ادامه داد: مجبور هستیم هر ساله طبق ابلاغیه وزارت کشور 35 درصد افزایش دهیم، این میزان افزایش باتوجه به این که 40 درصد اعلام می شود، 5 درصد نیز کمتر است.
وی اضافه کرد: بودجه سال 1402 سازمان آرامستان وادی رحمت 120 میلیارد تومان بود.
جلالی افزود: در رابطه با ظرفیت قبور برای مواقع بحرانی در کل کشور؛ اول اصفهان و بعد از آن تبریز بیشترین ظرفیت را از این منظر دارد که البته در اصفهان شرایط آرامستان بهتر بوده و تمامی خیابان ها آماده و برق رسانی نیز در تمامی نقاط صورت گرفته است، علاوه بر آن حداقل برای دو قرن زمین برای ساخت قبور خریداری و در اختیار سازمان آرامستان اصفهان گذاشته شده است، اما در تبریز این مشکل را داریم، مثلا قطعه کناری قبری که در آن میت را دفن می کنیم از املاک وادی رحمت نیست! مردم نیز آن مسئله اطلاعی نداشته و به ما اعتراض می کنند که چرا به این قطعه ها رسیدگی نمی کنید و آسفالت و برق کشی صورت نمی گیرد.
وی خاطر نشان کرد: امسال با تدبیر آقای شهردار خرید کلیه زمین ها به عهده شهرداری بوده و امسال به توفیق الهی صورت خریداری و تملک خواهد شد. 
وی افزود: برابر بخشنامه، آیین و مقررات و رعایت اصول و شرع مقدس برخی از شهروندان متاسفانه از تمثال بانوان استفاده می کنند که این ها از طریق سازمان پس از ابلاغ به خانواده متوفی، حذف می شود. 
جلالی ادامه داد: کسانی که برابر بخشنامه قانون را رعایت نمی کنند مجبور به برخورد با آن ها هستیم؛ طبق دستورالعمل، اگر عکس متعارف باشد اشکالی ندارد، اما گاها مشاهده می شود که هم قد انسان سنگ و تمثال فرد فوت شده نصب می شود، یا بعضی از عکس ها واقعا نامتعارف است، اخیرا تعدادی از حجاری ها نیز با همکاری نیروی انتظامی نیز پلمپ شدند. 
وی تاکید کرد: به هیچ عنوان با عکس بانوان فوت شده که بصورت متعارف نصب می شود مخالف نیستیم. 
مدیر عامل سازمان وادی رحمت در رابطه با سرقت و وضعيت دوربین های این مجموعه گفت: تاکنون تنها یک مورد سرقت سنگ قبر داشتیم که آن هم دستگیر شد، نمی‌توانیم همه جای وادی رحمت را دوربین گذاری کنیم، هم اکنون 138 مورد دوربین در وادی رحمت وجود دارد، روزی که من این جا را تحویل گرفتم تنها 32 دوربین وجود داشت. 
وی ادامه داد: طی 4 سال اخیر؛ جاده قدیم که رانش داشت باز شده و 40 درصد بار ترافیک را کاهش داده است، بسیاری از زمین ها را تملک کردیم برای 4 بانده کردن ورودی و خروجی وادی رحمت که یک سوم این پروژه 6 ماه اول و یک سوم 6 ماه دوم و باقی این پروژه سال آینده افتتاح خواهد شد. 
وی با اشاره به موضوع مقبره های خانوادگی گفت: در رابطه با مقبره های خانوادگی که در تمامی شهر ها وجود دارد، اساسا مقبره برای امامزادگان و شهدا است که به تدریج در وادی رحمت آن ها را کاهش دادیم و از سال 1403 یک مورد مقبره فروشی نداریم و این به درخواست شواری محترم و شهردار کلانشهر تبریز صورت گرفته است.  
وی با تاکید بر این که خانواده ها باید از دادن پول به گدایان خودداری کنند گفت: در رابطه با گدایانی که در حین دفن به خانواده های متوفی در وادی رحمت مراجعه می‌کنند، در این راستا با یک شرکتی صحبت کردیم، یکی از وظایف اصلی آن شرکت جمع آوری گدایان حرفه ای است که 3 روز قبل نیز یکی از همین گدایان حرفه ای در عرض دو ساعت بیش از یک میلیون گدایی کرده بودند! که دستگیر شد، اما خوشبختانه طی رایزنی ها با هماهنگی مستمندان و نیروی انتظامی این موارد سریعا جمع آوری می شود.
جلالی گفت: طبق قانون باید آرامستان ها محصور باشد، متاسفانه در وادی رحمت چنین نیست نه ورود و نه خروج معلوم است، اکثر شهروندان ساکن در اندیشه از این مسیر تردد می کنند و نیاز است در این حوزه توجه بیشتری صورت بگیرد.
وی با اشاره به مسئله قبر خوابی در وادی رحمت تصریح کرد: هیچ موردی بنام قبر خوابی در وادی رحمت نداریم، در صورت مشاهده نه در وادی رحمت بلکه در سراسر کلانشهر سامانه 137 شهرداری تبریز این موارد را به گرمخانه شهرداری انتقال می دهد که این گرمخانه مجهز به سیستم گرمایشی و تمامی موارد بهداشتی و مجهز به اکیپ مجرب و پزشک است.
وی در پاسخ به این که آیا به سایت دوم آرامستان در تبریز نیازمندیم گفت: بله؛ بهترین نقطه برای زندگی در کلانشهر تبریز طبق تمامی موارد فنی، مهندسی، زیست محیطی "وادی رحمت" است! متاسفانه در ابتدای امر انتخاب محل در این نقطه به درستی صورت نگرفته است، در رابطه با سایت دوم در شورای شهر تبریز این مسئله را مطرح کرده ایم و همه عوامل شهری به فکر این موضوع هستند، چندین زمین را بررسی کرده و متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده ایم، اما توسط املاک شهرداری موضوع بررسی شده و مطالعات بر روی سایت دوم وادی رحمت انجام می‌شود.
باتوجه به این که زمان برای ما اهمیت دارد، سایت دوم نیازمند است و باید ایجاد شود.
مدیر عامل سازمان وادی رحمت در پاسخ به نبود آسفالت در برخی از بلوک ها گفت: برخی از مسیر ها اعم از بلوک 65 تا 70 که طی روز های گذشته یکی از انتقاد های شهروندان در وادی رحمت بود که کاملا درست و به جا است، در این رابطه خیابان 35 متری جهت کاهش ترافیک داخل سازمان و با توجه به این که در مسیر فوق لوله گاز رد می شود  آن را به داخل رفوژ هدایت کردیم و امیداوریم فاز اول آن بلوک ها تا پایان امسال آماده بهره برداری باشد، قانونا نیز آن محلی که آسفالت تراشه ریخته شده است را نمی‌توانیم آسفالت ریزی کنیم، بعد از تکمیل پروژه آسفالت ریزی انجام خواهد شد.
جلالی به اختیاری بودن هزینه های مداحی و.. در وادی رحمت پرداخت و توضیح داد: مسئله مداحی و.. همه آن ها به بخش خصوصی واگذار شده است که همه این موارد یکی از خواسته های ما بود اما نه به حساب درآمد زایی بلکه برای نظم بخشیدن و تامین خواسته های مردم که انصافا نتایج خوبی گرفته ایم.
تمامی امکانات و خدمات برای خانواده های متوفی برخلاف آن چه در برخی محافل وجود دارد، غیراجباری و کاملا اختیاری است.
وی به دوران سخت کرونا و تغسیل متوفیان کرونایی پرداخت و گفت: در خصوص رعایت مسائل بهداشتی تنها جایی که به دقت بهداشت در آن از اولین لحظه رعایت شده بود، تبریز بود که مقام معظم رهبری از رسانه ملی آن را نیز اعلام کردند.
مدیر عامل آرامستان وادی رحمت گفت: 40 درصد (62 نفر) از همکاران ما سختی و زیان آور حساب می شوند، علاوه بر آن نیز با رای مثبت شهردار و اعضای محترم ماهانه مبلغ یک میلیون تومان نیز بصورت اضافه دریافت می کنند، پیشنهاد هایی جهت افزایش توان کاری و روحی این عزیزان به شهردار داده ایم، و امیدواریم با آن موافقت نمایند. 
وی خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی حداقل به 32 نفر حداقل پاکبان نیاز داریم، کل مجموعه 157 نفر است که نیاز به تامین نیرو در حوزه پاکبانی داریم، اصلی ترین چالش هایی که سازمان با آن روبرو است؛ افزایش توان روحی و روانی پرسنل، افزایش بودجه به تناسب نیاز سازمان، مکان یابی درست برای آرامستان زمین، زمین هایی که در حال تغییر کاربری هستند از سوی شهرداری تملک و در اختیار سازمان قرار گیرد و پرداخت مبلغ به گدایان حرفه ای توسط شهروندان از اصلی ترین چالش های ما در این مجموعه است. 
وی در پایان گفت: فاز یک گلزار شهدا، سقف و دیواره ها طبق روز شماری که نصب شده است 31 شهریور افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام/
اولویت ما افزایش توان روحی و روانی پرسنل است/ شهرواندن از دادن پول به گدایان حرفه ای خودداری کنند / نصب تصاویر متعارف اشکال ندارد محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار