مدیرکل ارشاد آذربایجان‌ شرقی مطرح کرد:

حمایت از طرح‌ های خلاقانه و مبتکرانه در حوزه عفاف و حجاب

1403/02/16 - 15:26 - کد خبر: 112547 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حمایت این اداره‌کل از طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه درحوزه عفاف و حجاب خبر داد.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی در برنامه مرجع و ملی آموزش و توانمندسازی بانوان برای تبلیغ عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه با عنوان طرح ملی طوبی اظهار کرد: امروز خط مقدم و خاکریز فرهنگی ما در مقابله با دشمنان فرهنگ اسلامی و ایرانی، عفاف و حجاب است.
وی افزود: دشمنان در این حوزه برنامه‌ریزی سنگینی را انجام داده و ده‌ها شبکه فارسی زبان در جهت خدشه وارد کردن به مسئله عفاف و حجاب و بنیان خانواده فعالیت می‌کنند و عفت،حیا، خانواده اسلامی و ایرانی را هدف قرار داده‌اند.
وی تشریح کرد: امروز مسئله نظام استکبار در برابر ایران اسلامی تنها دین‌گریزی نیست بلکه تلاش آنان برای فروپاشی نظام اجتماعی ایران متمرکز شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد: اگرچه در کشور ما حجاب مبتنی بر عفاف در درجه عالی مطرح است اما در تمام جوامع بشری حجاب و تعصب و غیرت و عفت جزئی از رویکردهای اجتماعی است و بر همین اساس و با تکیه بر این مقوله فروپاشی بنیان اجتماعی ایران را هدف قرار داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف ذاتا یک مسئله عقلی است و هر انسان عاقلی می‌بایست به امر عفاف و حجاب اهمیت قائل شود.
وی غالب بانوان جامعه‌ایران را بانوانی عفیف و نجیب و مقید به اصول دینی و اجتماعی برشمرد و گفت: در رابطه با مسئله حجاب باید کار تبشیری و هنرمندانه انجام گیرد و زنان و مردان آزاده با عشق و علاقه به میدان بیایند.
بلاغی همچنین مسئله عفاف و حجاب و تقویت بنیان خانواده را جزو اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائل محوری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تمام برنامه‌ریزی‌های محتوایی عنوان کرد و گفت: این اداره‌کل از تمام طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه درحوزه عفاف و حجاب حمایت می‌کند.
وی از تولید بیش از ۳۰ انیمیشن با محوریت حجاب و جوانی جمعیت، تجلیل از بانوان موفق هنرمند با شاخصه بارز عفاف و حجاب و تخصیص بخشی از مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز به پرچمدار حجاب برای تولید محتوا در این راستا خبر داد.
برنامه مرجع و ملی آموزش و توانمندسازی بانوان برای تبلیغ عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه با عنوان طرح ملی طوبی در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز و با حضور بیش از 250 نفر از علاقمندان و فعالان حوزه عفاف و حجاب برگزار شد.
دوره مقدماتی تربیت مربی عفاف و حجاب با موضوعات توانمندسازی در پاسخگویی به شبهات حجاب و شیوه‌های مواجهه و مناظره، آموزش شیوه‌های تبلیغ، جذب و ارتباط مؤثر با مخاطبین و روش‌های نوین فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف با حضور دکتر اسلاملو و دکتر وزیری از اساتید برجسته این حوزه برگزار شد.
پس از برگزاری دوره مقدماتی، دوره‌های تکمیلی و تخصصی برای پذیرفته شدگان نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
حمایت از طرح‌ های خلاقانه و مبتکرانه در حوزه عفاف و حجاب خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار