در دیدار هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی با شهردار تبریز مطرح شد:

اولین کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز راه‌اندازی می‌شود/ تأکید شهردار تبریز بر امیدآفرینی و طرح مطالبات اساسی توسط روابط عمومی‌ها

1403/02/13 - 19:18 - کد خبر: 112451 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز حضور فعالین رسانه در روابط عمومی های استان را یکی از عوامل مهم توسعه استان دانست.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در دیدار با هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی، ضمن ارزیابی مثبت از حضور اصحاب رسانه در جمع این شورا اظهار کرد: حضور فعالین رسانه ای در روابط عمومی دستگاه‌های دولتی اتفاقی ارزشمند است.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه مطالبه‌گری در مردم افزود: مطالبات مردمی اگر بر اساس اولویت‌ها و نیاز جامعه و همچنین در راستای رفاه مردم طرح شود، شاهد توسعه کشور خواهیم بود.
هوشیار با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: رسانه‌ها حلقه واسط مشارکت مردم در مدیریت شهری و استانی و همچنین حضور فعال در جامعه هستند.
وی اضافه کرد: مجموعه رسانه ها و روابط عمومی ها می توانند مسائل مهم جامعه را به درستی هدایت و علاوه بر آن توجه ویژه‌ای نیز به امیدآفرینی در جامعه داشته باشند .
شهردار تبریز با بیان اینکه نباید از مطالبات اصلی غافل باشیم، ادامه داد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نظام هماهنگی منسجمی برای احصای مطالبات دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن، باید دغدغه ها را پیش رو بگذاریم و راه حل پیدا کنیم.
وی خطاب به هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان پیشنهاد کرد با گروه های مرجع استان نیز جلساتی برگزار، دیدگاه و مطالبات آنها به مدیران استان منتقل شود.  
هوشیار با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز به نسبت سایر کلانشهرها خاطرنشان کرد: تبریز ظرفیت های ویژه ای همچون شهر بدون گدا و شهر بدون مهاجر را دارد که در دیگر کلانشهرها دیده نمی‌شود ولی گاها مقایسه‌هایی صورت می‌گیرد که صحیح نیست.
وی افزود: هماهنگی بین بخشی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان ظرفیت خوبی است و این شورا باید در بحث امیدآفرینی تلاش بیشتری داشته و اقدامات انجام یافته را پوشش دهند.  
هوشیار با اشاره به وظایف متعدد شهرداری ها در حوزه خدمات شهری یادآور شد: در کنار این وظایف، موضوعات جدیدی همچون  بحث های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در دهه اخیر به وظایف شهرداری اضافه شده است.
شهردار تبریز با اشاره به ورود شهرداری به حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی گفت: در حال حاضر در موضوعات اجتماعی جامعه مشکل داریم. باید به سمت انجام کار اجتماعی حرکت کنیم.  
وی همچنین از افتتاح مجتمع پردیس فرهنگ و رسانه تبریز در روزهای آینده خبر داد و گفت: یک مجموعه ورزشی اختصاصی برای اهالی رسانه ها، یک کافه کتاب، امکاناتی برای رسانه ها همچون استودیو، اتاق کنفرانس و آمفی تئاتر ۳۰۰ نفری بخش‌های مختلف پردیس فرهنگ و رسانه شهرداری تبریز هستند  که این مجموعه در اختیار رسانه ها و گروه های مرجع قرار می گیرد.
محمد عزیزی راد دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در این جلسه اظهار کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نهادی دولتی است و بخش خصوصی مسئولیتی در آن ندارد ولی تلاش داریم خدماتی به آنها نیز ارائه دهیم.
 وی هدف از تشکیل این شورا را ارتقای مقوله روابط عمومی و اطلاع رسانی دانسته و گفت: عنوان روابط عمومی در سازمان های دولتی به اداره اطلاع رسانی تغییر یافته است و در سطح کلان ملی نیز به ارتقای جایگاه روابط عمومی ها توجه دارند.  
عزیزی راد روابط عمومی شهرداری را  یکی از دشوارترین و پیچیده ترین روابط عمومی های استان دانسته و خاطرنشان کرد:شهرداری تبریز روزانه   با قشر بزرگی از جامعه همراه است و مدیریت روابط عمومی این نهاد شهری نیز کاری پیچیده و دشوار است.
وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگداشت روز روابط عمومی یادآور شد:  امسال می خواهیم روز روابط عمومی را با هدف امیدآفرینی و تزریق نشاط در جامعه  متفاوت برگزار کرده و از کتابخانه تخصصی ارتباطات و رسانه نیز به صورت همزمان رونمایی شود.
امیر کریم زاد شریفی، مسئول شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه ریزی ما برگزاری جشن خانوادگی روز روابط عمومی در سطح کلان استانی و هفته روابط عمومی است.
وی افزود: همزمان با جشن خانوادگی، موزه تخصصی ارتباطات نیز در این روز رونمایی می‌شود.
کریم زاد در پایان خواستار بهره مندی مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان از مجموعه امکانات رفاهی و خدماتی شهرداری تبریز شد.
انتهای پیام/
اولین کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز راه‌اندازی می‌شود/ تأکید شهردار تبریز بر امیدآفرینی و طرح مطالبات اساسی توسط روابط عمومی‌ها نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار