فرمانده انتظامی مهاباد؛

کلاهبردار نوجوان دو میلیارد ریالی در مهاباد دستگیر شد

1398/10/15 - 13:00 - کد خبر: 11244 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی مهاباد گفت: کلاهبردار نوجوانی که در فضای مجازی با طراحی صفحه‌های جعلی دو میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود، با هوشیاری پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرهنگ برزو تجاری امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان، موضوع با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران فضای مجازی این انتظامی با بررسی موضوع و پس از یکسری عملیات سایبری و فنی یک نوجوان زیر ۱۸ ساله را در این شهرستان شناسایی و با حکم قضایی دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: متهم در بازجویی‌ها به طراحی نرم افزارهای مخرب و جعلی از جمله ماهواره جیبی، سایت‌های صیغه‌یاب و تبلیغ آنها در فضای مجازی اعتراف کرده است.
فرمانده انتظامی مهاباد افزود: مالباختگان با مراجعه به این صفحات ( فیشینگ) و خرید اینترنتی، اطلاعات بانکی خود را در اختیار این مجرم قرار داده بودند و وی نیز اقدام به خرید شارژ اینترنتی نموده و آنها را به زیر قیمت می‌فروخت.
وی با بیان اینکه این فرد مجرم از این طریق در مجموع دو میلیارد ریال از ۴۰۰ کارت عابر بانک مالباختگان برداشت کرده بود بیان کرد: متهم به همراه پرونده به دادسرا معرفی و قرار قانونی برای وی صادر شد.
این چندمین مورد از دستگیری نوجوانان در این شهرستان به علت جرایمی همچون کلاهبرداری‌ در فضای مجازی است. 
گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یک سو فرصتی بی‌نظیر به شمار آورده و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی انسان‌ها موجب شده است.
یکی از مهمترین این تهدیدها، تولد و گسترش قابل توجه پدیده ای به نام جرایم سایبری است؛ جرایمی که در مقایسه با جرایم سنتی هر روز قربانیان بیشتری از بشریت گرفته و نیز روش‌های سنتی مبارزه با جرایم در خصوص آنها کارگشا نیست.
مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.
انتهای پیام/
کلاهبردار نوجوان دو میلیارد ریالی در مهاباد دستگیر شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار