استاندار آذربایجان شرقی:

دانشگاه‌ها با بازگو کردن موفقیت‌ها، امیدآفرینی کنند

1403/02/13 - 08:11 - کد خبر: 112412 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه متأسفانه پیشرفت‌های علمی کشور آن طور که باید بازگو نمی‌شود، گفت: در حالی که در دانشگاه‌های ما کارهای بزرگ و اثربخشی انجام می‌گیرد و باوجود اینکه بسیاری از پیشرفت‌های علمی، صنعتی و ... در سایه‌ تلاش دانشگاهیان محقق می‌شود و محوریت همه‌ این موفقیت‌ها دانشگاه است، زبان ما برای بیان این اقدامات زبان گویایی نبوده و نتوانسته‌ایم به خوبی امیدآفرینی کنیم.

به گزارش نصر، مالک رحمتی در مراسم گرامی‌داشت روز‌ معلم و تجلیل از اساتید دانشگاه تبریز، ادامه داد: خواسته‌ من از همه‌ اساتید و مسئولان دانشگاه تبریز این است که نفش آفرینی بیشتری داشته باشند و هرچقدر ما بتوانیم در بیان پیشرفت‌های علمی موفق باشیم، جلوی برخی افراد را که قصد ایجاد ناامیدی و یأس دارند، خواهیم گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عملیات وعده‌ صادق را مصداق بارز تحقق استفاده از دانش و علم دانشگاهیان در عرصه‌ نظامی برشمرد و تأکید کرد: این عملیات که موجب فخر ایرانیان، مسلمانان، مؤمنین و تمامی آزادی‌خواهان جهان بود، محصول علم و دانش دانشگاهیان است و اکنون به خاطر این تلاش‌های علمی دانشگاهیان ما است که نیروهای مسلح و نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران در دنیا افتخارآفرینی کرده و صاحب رتبه شده است.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌هایی کسب افتخار می‌کند که زمانی تمامی این افتخارات رؤیایی بیش نبود؛ اما متأسفانه این پیشرفت‌ها طوری تبیین نشده‌اند که جوانان ما نیز از آن‌ها آگاه شوند.
وی با انتقاد از عدم برگزاری نمایشگاهی بزرگ از دستاوردهای علمی دانشگاه‌های استان، تاکید کرد: چرا ما شاهد برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات هستیم ولی نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشگاه‌های استان در مجموعه‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار نمی‌شود؟ دانشگاه‌ها محور امیدآفرینی هستند و من از ریاست دانشگاه تبریز می‌خواهم در خصوص برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.
رحمتی در ادامه یادآور شد: ما آن سال‌هایی را که پزشکانی از بنگلادش و مهندسانی از کشورهای غربی به کشور ما می‌آمدند، فراموش نکرده‌ایم ولی اکنون آن طور که باید در تبیین موفقیت‌ها و اتفاقات مهمی که در جای جای کشور عزیزمان رخ می‌دهد خوب عمل نمی‌کنیم و سپس از رفتن نخبگان به سایر کشورها صحبت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در وسط میدان و مسائل کشور هستند و بسیاری از مسئولان حال حاضر افرادی دانشگاهی هستند، افزود: در کنار بیان پیشرفت‌ها باید در راستای اجرای منظومه‌ فکری امامین انقلاب مبنی بر اینکه دانشگاه باید کارخانه‌ی انسان‌سازی باشد، قدم برداریم و همه‌ تلاش خود را برای تربیت روحی و جسمی دانشجویان به کار بگیریم.
استاندار آذربایجان شرقی در خاتمه با اشاره به تاریخ و سابقه‌ دیرینه‌ دانشگاه تبریز در بحث تولید علم، گفت: تبریز 800 سال پیش، دانشگاهی بین‌المللی به نام ربع رشیدی داشت که دانشجویان سایر کشورها برای تحصیل به این دانشگاه می‌آمدند و اکنون نیز خوشبختانه دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز در حال تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: انتظار من از اساتید دانشگاه تبریز این است که در حل مسائل استان نقش آفرینی کنند و ما خود را در نظام اداری استان نیازمند اساتید می‌دانیم.
انتهای پیام/
دانشگاه‌ها با بازگو کردن موفقیت‌ها، امیدآفرینی کنند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار