استاندار تأکید کرد:

ضرورت تسریع روند مرمت مدرسه تاریخی فردوسی تبریز

1403/02/11 - 16:59 - کد خبر: 112343 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی در جریان بازدید خود از مدرسه فردوسی تبریز به‌مناسبت فرارسیدن روز معلم، بر ضرورت تسریع روند مرمت و ساماندهی مدرسه تاریخی فردوسی تبریز تأکید کرد.

به گزارش نصر، مالک رحمتی روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ضمن حضور در آیین زنگ سپاس معلم به‌ مناسبت فرا رسیدن روز معلم طی سخنانی اظهار کرد: دبیرستان فردوسی تبریز از نظر تاریخی اهمیت بسزایی در حوزه آموزش و پروش تبریز داشته و لازم است تا برای حفظ این میراث ماندگار و تاریخی، روند مرمت و ساماندهی این مدرسه با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی عنوان کرد: در روند مرمت این دبیرستان تا به امروز اقداماتی همچون استحکام‌بخشی پی و دیوارها، مرمت سقف چوبی طبقه همکف و اول، مرمت تأسیسات برقی و مکانیکی، کلاف‌کشی چوبی روی دیوارها و مرمت خرپای چوبی و شیروانی سقف انجام گرفته است.
وی افزود: برای اتمام عملیات مرمتی، ساماندهی و حفاظتی این دبیرستان لازم است تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گرفته و نجات‌بخشی این بنای تاریخی در اولویت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آموزش و پرورش استان قرار گیرد.
استاندار آذربایجان‌ شرقی ضمن تکریم مجاهدت‌های آیت‌الله مطهری، معلم نمونه و انقلابی اسلام، طی سخنانی اظهار کرد: معلمی شغل انبیاست و آموزش و پرورش از جایگاه بسیار والایی در پیشرفت و ترقی کشور و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردمی برخوردار است.
انتهای پیام/
ضرورت تسریع روند مرمت مدرسه تاریخی فردوسی تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار