مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

۷۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در زنجان جذب شدند

1403/02/11 - 13:48 - کد خبر: 112322 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ۷۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوران ابتدایی استان شناسایی و جذب شدند،‌ گفت: این استان در جذب دانش آموزان بازمانده رتبه اول کشوری را دارد.

به گزارش نصر، علی اسماعیلی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت روز معلم با بیان اینکه دسترسی آموزشی در سطح استان برای همه دانش آموزان فراهم شده است، افزود: هم اکنون ۹ مدرسه دارای یک دانش آموز در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۲۷ هزار و ۳۴۵ دانش آموز از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در زمینه تعلیم و تربیت استان مشارکت می کنند.
این مسوول با بیان اینکه نوع نگاه به معلم اهمیت زیادی دارد، گفت: این قشر در تمامی ابعاد اثرگذار هستند بنابراین در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به رخدادهای تربیتی و نیروی انسانی توجه ویژه ای شده است.
اسماعیلی گفت: وقتی صحبت از معلم به میان می آید این قشر در زمان خاصی محصور نیستند که می توان به مصادیق عینی نقش‌ آفرینی آنان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه جایگاه معلم آنگونه که باید و شاید در چارچوب اداری و اجرایی به خوبی دیده نشده است، اظهار داشت: اگرچه تلاش های زیادی برای تامین نیازهای معلمان در ۲ سال گذشته انجام شده است ولی باید فضای بیشتری را برای خدمتگزاری بهتر آنان فراهم کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به ثبت ۴۹ شهید معلم در سطح استان اشاره کرد و گفت:این استان ۵۵۰ شهید دانش آموز را در خود جای داده است.
اسماعیلی در خصوص نامناسب بودن برخی مدارس استان، افزود: این موضوع دلایل خاص خود را دارد درحالیکه در سال های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.
وی با بیان اینکه اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را به آموزش و پروش استان تحویل داد، اظهار داشت: هم اکنون هیچ مدرسه ای به حال خود رها نشده است و بروز یک مشکل در مدرسه ای را نباید به همه مدارس تعمیم داد.
اسماعیلی با بیان اینکه با بیان اینکه پس از مدت ها مشکل تامین نیروی انسانی در رشته‌های های فنی و حرفه ای استان رفع شد، افزود: برای سال تحصیلی جدید تامین ۱۴۰ نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه با توجه به اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان، تعداد متقاضیان برای ورود به آموزش و پرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است، اظهار داشت: تعداد ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه اعلام کردند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی بررسی می شود.
این مسوول در خصوص مدارس کانکسی در استان، گفت:هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان وجود ندارد و در واقع می توان گفت تعداد این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.
انتهای پیام/
۷۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در زنجان جذب شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار