امام جمعه ورزقان خواستار همراهی شرکت مس در توسعه زیرساخت های این شهرستان شد

1403/02/10 - 12:32 - کد خبر: 112250 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه ورزقان با اشاره به ظرفیت های معدنی این شهرستان گفت: در بحث زیرساختهای شهرستان غفلت شده و همراهی شرکت ملی مس در این زمینه ضروری است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام علیرضا فضلی، امام جمعه ورزقان روز دوشنبه در دیدار مدیر عامل شرکت ملی مس ایران با وی افزود: در این شهرستان، معدن عظیم مس وجود دارد اما تاثیری به حال جمعیت نداشته و بیشتر یک شهرستان مهاجر فرست است.
وی با تاکید بر لزوم تسریع تکمیل شهرک مسکونی ورزقان، گفت: بیمارستان ورزقان از نظر تجهیز در حد یک درمانگاه است و دفتر باشگاه فرهنگی ورزشی مس نیز در مرحله افتتاح در ورزقان است اما نیاز شدید به حمایت و افزایش بودجه این باشگاه داریم.
امام جمعه ورزقان با بیان این‌که سرپرست جدید شرکت مس آذربایجان، نیروی تخصصی و پای کار بوده و امیدواریم نقطه قوتی برای توسعه شهرستان باشد، اظهار کرد: ما همواره حامی مس بوده و هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران هم با اشاره به لیست مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون در حیطه درمان، راه و آموزش تاکید کرد: باید دست به دست هم بدهیم تا چهره فقر و محرومیت از منطقه کاسته شود.
حسین مدرس خیابانی گفت: باید به سمت اعتمادسازی و امیدافرینی برای مردم برویم و پروژه‌های توسعه شهرستان به صورت مرحله به مرحله عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه دغدغه اشتغال و رفاه مردم، جز با توسعه، تولید، سرمایه گذاری و تامین زیرساخت تامین نمی‌شود، گفت: در سال رشد تولید هستیم و باید کمک کنیم تا طرح‌های توسعه، گسترش یابد.
وی تاکید کرد: باید کاری کنیم تا همه در توسعه شهرستان مشارکت کنند و تمامی دستگاه‌ها نیز پای کار و در کنار شرکت ملی مس باشند.

ورزقان تبدیل به بارانداز شده است
فرهاد جلیلوند، فرماندار ورزقان نیز اظهار کرد: بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵، ورزقان ۵۲ هزار و ۶۸۵ نفر جمعیت دارد که متأسفانه رشد جمعیت زیر یک درصد و نرخ مهاجرت‌ به ۱.۵ درصد رسیده و اکنون جمعیت نیز به ۴۶ هزار نفر کاهش یافته است.
وی با اشاره به پایین بودن بودجه شهرستان، افزود: ورزقان نیاز به توسعه و پیشرفت بسیاری است چرا که اکنون تبدیل به یک بارانداز شده است.
وی با بیان اینکه بهره مندی راه های روستایی از آسفالت در استان ۸۵ درصد و در ورزقان ۵۲ درصد است، گفت: ما به دنبال اثرات وجود معادن بر توسعه شهرستان هستیم.
جلیلوند با اشاره به اینکه کریدور شمال-جنوب نیمه کاره رها شده است، خواستار ادامه مسیر خواجه - ورزقان به نوردوز شد.
بر اساس این گزارش، مجتمع معدن مس سونگون با بیش از چهار میلیارد تن ذخیره شناسایی شده تا به امروز، بزرگ ترین معدن مس کشور و پنجمین معدن مس جهان است که در شهرستان ورزقان، ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز قرار دارد.
انتهای پیام/
امام جمعه ورزقان خواستار همراهی شرکت مس در توسعه زیرساخت های این شهرستان شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار