مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل؛

پایاب گیوی هفت هزار هکتار اراضی را آبیاری می‌کند

1398/10/15 - 11:20 - کد خبر: 11225 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پایاب گیوی هفت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کوثر را آبیاری می‌کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عباس جنگی مرنی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: با اجرای این طرح سه هزار هکتار از اراضی منطقه تبدیل به اراضی آبی و همچنین حدود چهار هزار هکتار از باغات دیم توسعه می‌یابند.
وی بیان‌کرد: بانک کشاورزی بر اساس تفاهم نامه‌ای دو هزار و 200 میلیارد ریال از منابع مالی پروژه سدگیوی را با مشارکت یک بانک دیگر تامین خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: همزمان با تامین مالی طرح شبکه آبیاری و زهکشی گیوی ، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز فراخوان انتخاب پیمانکار را در جراید و سایت‌ها منتشر می‌کند و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی این طرح شروع و تحویل کشاورزان خواهد شد.
جنگی مرنی اظهارداشت: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی) ، کنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل گفت: سدگیوی با حجم مخزن ۷۶ میلیون مترمکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده است.
وی افزود: این سد بر روی رودخانه گیوی‌ چایی از نوع خاکی سنگ‌ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.
جنگی مرنی درباره آبگیری سد بفراجرد خلخال گفت: این طرح با هدف جمع‌آوری و ذخیره سالانه حدود ۵.۴ میلیون مترمکعب آب رودخانه بفراجرد برای تامین آب شرب شهرستان خلخال به میزان ۴.۲ میلیون مترمکعب و ۱.۲ میلیون مترمکعب بخشی از حقابه‌های اراضی کشاورزی پایین دست طراحی شده است.
وی حجم کل مخزن این سد را ۶.۹ میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی را ۵.۴ میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: طول تاج ۴۱۰ متر و عرض تاج نیز هشت متر است و حجم بدنه سد با عملیات خاکی ۶۵۸ میلیون مترمکعب است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون اعتبار هزینه شده برای این سد ۷۲۹ میلیارد ریال است.
انتهای پیام/
پایاب گیوی هفت هزار هکتار اراضی را آبیاری می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار