مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

سازش ۲۱ درصدی زوجین متقاضی طلاق در سطح آذربایجان شرقی

1403/02/09 - 15:43 - کد خبر: 112212 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از سازش ۲۱ درصدی زوجین متقاضی طلاق در سطح استان خبر داد و افزود: در راستای کنترل و کاهش طلاق روانشناسان زیر نظر بهزیستی در ۳۶ مرکز دولتی و غیردولتی به ارائه خدمات مشاوره به زوجین متقاضی طلاق پرداختند که شاهد سازش ۲۱ درصد از مراجعان در سال ۱۴۰۲ بودیم.

به گزارش نصر، فرگل صحاف در گردهمایی روز روانشناس و مشاوره که به همت سازمان ورزش و جوانان استان با حضور جمعی از روانشناسان برگزار شد،  اظهار کرد: بحث سلامت روان یکی از موضوعاتی است که ضرورت حفظ، ارتقاء و تامین آن همواره در راس برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های تمام جوامع قرار دارد و جامعه آرمانی و مورد انتظار جامعه‌ای است که تک تک افراد آن در سطح بالای سلامت از جنبه‌های مختلف قرار داشته باشند.
وی از ارائه ۸۰۱۶۳ مورد مشاوره به مردم استان آذربایجان شرقی در سال گذشته توسط صدای مشاور ۱۴۸۰ خبر داد و افزود: بهزیستی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مداخله در بحران‌های اجتماعی، ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به کلیه معلولان، مددجویان و گروه‌های آسیب‌پذیر از قبیل زنان، کودکان، سالمندان نیازمند جامعه در حال فعالیت در این زمینه است.
وی مطرح کرد: بهزیستی مرجع صدور پروانه تأسیس و فعالیت در بسیاری از زمینه‌ها از جمله کلینیک‌ها و اورژانس‌های مددکاری اجتماعی و روانشناسی، مراکز خدمات مشاوره اجتماعی و روان‌ شناختی اجتماعی، مراکز توانبخشی معلولان، مراکز حرفه ‌آموزی معلولان، مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان مراکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی مزمن، مراکز خدمات مشاوره ژنتیک و... است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تشریح کرد: این سازمان براساس ماموریت ذاتی و قانونی خود در گستره بزرگی از فعالیت‌هایش در حال ارائه خدمات روانشناختی و اجتماعی است که این خدمات هم در رویکرد پیشگیرانه، هم توانمند سازانه، هم شناخت عوامل خطر و محافظ سلامت اجتماعی در تمامی افراد جامعه به ویژه گروه هدف بهزیستی قابل ارائه است.
وی با بیان ارتباط تنگاتنگ فعالیت‌های بهزیستی با روانشناسی بیان کرد: بهزیستی جزو نهادهایی است که بیشترین ظرفیت را برای همکاری و مشارکت در خدمات روانشناختی فراهم نموده است و هم اینک تعداد نزدیک یک هزار نفر (۲۵۰ نفر در بخش دولتی و قریب به ۶۰۰ نفر در بخش‌های غیردولتی) تحت نظارت سازمان مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اتکاء کلیه فعالیت‌های مرتبط با سلامت روانی افراد به مداخلات تخصصی روانشناختی عنوان کرد: شکل‌گیری یک نهاد سالم به نام خانواده، اعم از ازدواج و آموزش‌های مرتبط با آن، تقویت و تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزند، آموزش مهارت‌های زندگی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی مرتبط و پیشگیری و مداخلات (در آن نظیر کنترل و کاهش طلاق، مبارزه بااعتیاد، تاب‌آوری، خشونت خانگی، مداخلات از طریق اورژانس اجتماعی، بحث زنان و فرزندان و آسیب‌های آن‌ها) خانواده‌های دارای افراد کم‌توان چه جسمی و چه ذهنی از جمله این موارد هستند.
صحاف اظهار کرد: ارتباط بهزیستی با جامعه مردمی از طریق مشاوره‌های حضوری و تلفنی در بحران‌های فردی و خانوادگی در گام نخست است که تهدیداتی را برای سلامت جسمی و روانی افراد متوجه می‌کند و در این راستا در سال گذشته ۳۹۴۷۰ مورد مشاوره حضوری در تعداد ۱۷۶ مرکز دولتی و غیردولتی ارائه شد و تعداد ۸۰۱۶۳ مورد مشاوره توسط ۱۸ مشاور به صورت تلفنی و کاملا رایگان از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ انجام پذیرفت که تماس با خط ۱۴۸۰ صحبت و در میان گذاشتن تغییر حالت‌های روحی و روانی با روانشناسان بهترین راه حل بوده و تلاش روانشناسان در تاب‌آوری افراد خانواده‌ها و مدیریت هیجان و احساس مردم کمک شایانی به نظام سلامت کشور دارد.
انتهای پیام/
سازش ۲۱ درصدی زوجین متقاضی طلاق در سطح آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار