مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان؛

۱۹.۷ درصد مجوزهای کسب و کار کاغذی در آذربایجان شرقی به شناسه یکتا تبدیل شد

1403/02/09 - 15:18 - کد خبر: 112208 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: تنها ۱۹.۷ درصد از پروانه های کسب و کار مجوزهای کاغذی در استان حذف و به شناسه یکتا تبدیل شده البته اصناف تا پایان ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند تا نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند.

به گزارش نصر، واقف بهروزی روز یکشنبه در جلسه گروه کاری فضای کسب و کار برای بررسی تبدیل وضعیت مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا که با حضور فرمانداران، روسای ادارت صمت و اتحادیه ها و اتاق اصناف شهرستان های آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: پس از این تاریخ، مجوزها و پروانه های کاغذی اعتباری نداشته و باطل هستند.
وی ادامه داد: روند و درصد الکترونیکی شدن مجوزهای کاغذی در آذربایجان شرقی رضایت بخش نیست و تاکنون از تعداد ۱۱۶ هزار و ۸۴۷ پروانه کسب و کار کاغذی که باید شناسه یکتا بگیرند ۲۳ هزار و ۳۵ مورد معادل ۱۹.۷ درصد از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا دریافت کرده اند و استان از این نظر در رتبه دهم کشوری قرار دارد.
بهروزی با تاکید بر اینکه تمام پروانه های کاغذی از روز بیست و ششم اردیبهشت اعتبار نخواهند داشت، گفت: ارایه خدمات به دارنده های پروانه های کسب کاغذی از این تاریخ ممنوع بوده و اصناف و کسبه تنها با داشتن کد یکتا، می توانند از خدمات آنلاین دستگاه های دولتی برخوردار شوند.
وی ادامه داد: با روند فعلی که در شهرستان ها شاهد آن هستیم به طور یقین از صبح بیست و ششم اردیبهشت ماه در ارتباط با مجوزهای کاغذی دچار مشکل خواهیم شد از این رو از فرمانداران، روسای ادارات صمت و اصناف و کسبه و اتحادیه ها درخواست دارم تا واحدهای صنفی را نسبت به دریافت شناسه یکتا حساس تر کنند.
بهروزی افزود: دریافت شناسه یکتا که به راحتی و از طریق درگاه ملی مجوزها و ظرف چند دقیقه انجام می شود با حذف ترددهای اضافی در سطح شهر، موجب حذف ارتباط رودررو و امضاهای طلایی در صدور پروانه های کسب و مجوزها می شود.
وی بیان کرد: تمام واحدهایی که پروانه کسب خود را از اتحادیه ها یا اتاق اصناف دریافت کرده اند شامل این طرح هستند و بهتر است همین امروز نسبت به دریافت شناسه یکتا و تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی اقدام کنند.
از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی بدون مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست، می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.
انتهای پیام/
۱۹.۷ درصد مجوزهای کسب و کار کاغذی در آذربایجان شرقی به شناسه یکتا تبدیل شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار