معاون قضایی دادگستری کل آذربایجان شرقی:

مبارزه مداوم با ناهنجاری های اجتماعی کارساز است

1403/02/09 - 10:26 - کد خبر: 112176 نسخه چاپی

نصر: معاون قضایی دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: قاطعیت در برابر متخلفان و مهربانی در مقابل نیازمندان ویژگی اصلی و مهم قضات و کارکنان دستگاه قضائی است از طرف دیگر مبارزه مداوم با ناهنجاری های اجتماعی کارساز است.

به گزارش نصر، امان الله فیض اللهی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب، مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی. داشتن قاطعیت و درعین حال برخورد با عطوفت و مهربانی را از ویژگی هایی برشمرد که کارکنان قضایی باید به هر طریق ممکن به آن مجهز باشند.
وی به ویژگی‌های جرائم خاص و ویژه در محاکم قضائی اشاره و اظهار کرد: داشتن شجاعت، قاطعیت و مبارزه مستمر و مداوم با ناهنجاری‌های اجتماعی و در عین حال برخورد با عطوفت و مهربانانه در مقابل نیازمندان باید جزو ویژگی های اصلی همکاران قضایی باشد.
فیض اللهی با بیان اینکه میزان اعتراض و نقص در پرونده ها، نحوه تعیین مجازات، اجرا و صدور حکم و نیز استدلال احکام ملاک مهم در ارزیابی کارکنان قضائی است، افزود: از نظر استدلال، نحوه استنباط، نحوه نگارش و ادبیات احکام و نوع برخورد با مردم نیز در ارزیابی همکاران نقش دارند تا ارائه خدمات به مردم به نحو مطلوب انجام بگیرد.
فرماندار شهرستان بناب نیز در این آیین با اشاره به وجود همدلی و وفاق بین اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان، گفت: در سایه تعامل و همدلی بین اعضای این شوراها شاهد پیشرفت و توسعه در تمام بخش‌های مختلف در شهرستان هستیم.
رضا لعلی افزود: در سایه تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و حمایت‌های مسئولین قضایی، بناب امروز یکی از شهرهای امن و مثال زدنی در منطقه تبدیل شده است.
وی برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت بالای ۶۳ درصدی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بناب را مورد اشاره قزرار داد و اضافه کرد: طی این انتخابات شاهد افرایش بالای ۱۸درصدی مشارکت نسبت به دوره قبل بودبم که این امر در سایه تعامل، بی طرفی اعضای شورای تامین و دست اندرکاران انتخابات رقم خورد.
لعلی ادامه داد: اگر حمایت‌های دستگاه قضایی و صدور برخی احکام در ایام انتخابات نبود، انتخابات بناب با چالش هایی روبرو می شد.
در این مراسم از خدمات یک ساله هادی شهابی قدردانی و قادر ایراندوست به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان بناب معرفی شد.
شهرستان بناب با جمعیت ۱۲۵ هزار نفر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع است.
انتهای پیام/
مبارزه مداوم با ناهنجاری های اجتماعی کارساز است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار