با اکثریت آرا در محلس شورای اسلامی/

تصویب طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی

1398/10/15 - 10:39 - کد خبر: 11212 نسخه چاپی

نصر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 دی) با اکثریت آرا طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را تصویب کردند.

به گزارش نصر به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 دی) با اتفاق آرا و ۲۳۱ رای موافق، دو مخالف طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را تصویب کردند.
در ماده واحده این طرح آمده است: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با بهره‌گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد به جای ماده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سرفصل جنایات، توطئه‌ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا (با اولویت کشور ایران) را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های دولت و غیر دولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها و یا تحت نظارت آنان بگنجانند.
همچنین به موجب تبصره این مصوبه وزارتخانه‌های مذکور موظفند ظرف مدت سه ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر ۶ ماه یکبار گزار علمکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارائه نمایند.
انتهای پیام/
تصویب طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار