در بیمارستان کودکان مردانی آذر صورت گرفت؛

نخستین پیوند سلول های بنیادی اتولوگ در تبریز

1403/02/06 - 23:19 - کد خبر: 112072 نسخه چاپی

نصر: نخستین پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان از نوع اتولوگ در محدوده سنی زیر ۱۶ سال در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری بر روی یک بیمار ۹ ساله که اهل استان آذربایجان غربی بوده مبتلا به بیماری لنفوم است با موفقیت انجام شد

به گزارش نصر؛ سیامک شیوا رئیس بیمارستان در این خصوص افزود : پیوند مغز استخوان عمل پزشکی است که برای جایگزینی مغز استخوان آسیب‌ دیده یا از بین رفته و یا در جریان شیمی درمانیهای خطیر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: مغز استخوان ممکن است بر اثر بیماری، عفونت یا شیمی‌درمانی سنگین یا سایر عوامل دچار آسیب دیدگی شود واین اولین پیوندی هست که در این مرکز بر روی یک کودک با موفقعیت به انجام رسیده است .
در ادامه دکتر شیوا خاطر نشان کرد : تشخیص زودهنگام بیماری و پیگیر بودن خانواده ها نیز عوامل مهمی در درمان زودهنگام بیماریهای خونی است
 توکلی فر پزشک معالج بیمار افزود: بیمار که نزدیک به سه سال هست در این مرکز تحت درمان قرار داشت و اخیرا و دچار عود گردیده بود امسال خوشبختانه پیوند موفقعیت آمیزی داشته و دوره درمانی ایشان در حال تکمیل است.
 پیوند مغز استخوان یکی از روش های نوین درمانی برای بیماران خونی است که امید به بهبودی این قبیل بیماران را افزایش داده است.
 وی ادامه داد: به کمک خیر مشهور حاج کریم مردانی آذری و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی  با راه اندازی بخش پیوند شاهد انجام اعمال های پیوند بیشتر خواهیم بود.
انتهای پیام/
نخستین پیوند سلول های بنیادی اتولوگ در تبریز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار