پیشکسوت تراکتور:

گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود/ گل‌محمدی منطقی‌ترین گزینه است

1403/02/05 - 17:07 - کد خبر: 112001 نسخه چاپی

نصر: بازیکن سابق تراکتور می‌گوید اگر مشکلات مدیریتی این باشگاه حل نشود، حتی آوردن گواردیولا هم حاصلی در پی نخواهد داشت.

به گزارش نصر، مصطفی اکرامی، بازیکن پیشین تراکتور درباره انتخاب یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی تراکتور اظهار کرد: در ابتدا گفتند سرمربی جدید صد در صد خارجی است و بعد از چند روز می‌گویند مربی داخلی خواهد بود و قبل از اینکه بگوییم خارجی بهتر است یا داخلی، مشخص نبودن موضع مدیریت باشگاه تراکتور اتفاق بسیار بدی است. به همین راحتی تغییر موضع می‌دهند و این نشان دهنده عدم وجود فکر عمیق برای انتخاب سرمربی است و من را به عنوان یک هوادار ناراحت می‌کند. تعدد افکار در مدیریت باشگاه تراکتور وجود دارد. یا نباید صحبت شود یا اگر صحبت می‌شود، باید عمل کنند و با این شرایط مجموعه زیر سوال می‌رود.
او ادامه داد: در سال های اخیر مربیان با اسم و رسم و رزومه‌دار بسیاری به تراکتور آمده‌اند اما نتیجه‌ای حاصل نشده و در نهایت هم کلی پول خرج شد. احساس می‌کنم از آمدن مربی خارجی، منافع یک سری از افراد بیشتر تامین می شود. باید به مربی خارجی اختیار داده شود و حداقل ۳-۲ سال قرارداد داشته باشد. برای مثال در سپاهان خود مواریس بازیکن انتخاب می‌کند اما در تراکتور بیشتر بازیکنان با نظر خمس نیامده بودند. مگر می‌شود مربی بگوید در امر جذب بازیکن به همکاران اعتماد دارم و این مشخص می‌کند که منافع مالی برای آن مربی از موفقیت تیم مهم‌تر است.
اکرامی افزود: این از اصول اولیه مربی است که بازیکن توسط خود مربی انتخاب شود. باید مربی خارجی با کیفیت با قرارداد بالای یک سال بیاورند تا از لیگ ایران شناخت پیدا کند و خودش بازیکن بیاورد نه اینکه کمیته‌ای بازیکن بیاورد که منافع افرادش از این اتفاق تامین شود.
او با بیان اینکه انتخاب یحیی گل‌محمدی می‌تواند انتخاب خوبی برای تراکتور باشد، اضافه کرد: گل‌محمدی در سال‌های اخیر ۵ قهرمانی لیگ برتر داشته است و یکی از موفق‌ترین‌های ایران محسوب می‌شود که تجربه کار در تبریز را دارد و با جو تبریز و هواداران هم آشناست. از همه مهم‌تر اینکه دست یکسری واسطه‌ها هم با آمدن گل‌محمدی کوتاه خواهد شد. آوردن مربیان خارجی احتمالا به سود یکسری افراد است. گل‌محمدی با رزومه‌ترین مربی داخلی در ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود و با توجه به این دلایل، انتخابش منطقی به نظر می‌رسد.
بازیکن سابق تراکتور گفت: حتی اگر قرار است مربی خارجی آورده شود، به نظرم یکی مثل مورایس بیاید که در ایران کار کرده و با جو و شرایط آشناست نه کسی که در ایران کار نکرده باشد.
اکرامی بیان کرد: اگر یکسری مشکلات حل نشود، اگر گواردیولا را هم به تراکتور بیاورند حاصلی در بر نخواهد داشت و باید مشکلات مدیریتی حل شود. هیچ یک از ما کامل نیستیم ولی یکی از راه‌های موفقیت این است که ضعف‌تان را قبول کنید. وقتی می‌گویند در این زمینه ضعف دارید باید گوش شنوا داشته باشید و در صدد اصلاح آن باشید، اگر این طور نباشد یعنی به دنبال موفقیت تراکتور نیستید.
مدافع پیشین تراکتور اضافه کرد: چیزی که برای باشگاه تراکتور مهم نیست مربیان و بازیکنان سابق است. ما دل‌مان برای تراکتور می‌سوزد و اگر حرفی نمی‌زنیم دلیل بر این نیست که خیلی چیزها را نمی‌دانیم. من خاطره خوبی از تراکتور دارم و این از همه چیز برای من مهم‌تر است. به دنبال پست و مقام نیستم و با کسی ارتباط ندارم، ولی کاش از دیگر پیشکسوتان تراکتور مشاوره بگیرند. اگر واقعا دنبال پیشرفت باشند این کار را انجام می‌دهند.
اکرامی درباره ۲ بازی آینده تراکتور برابر ذوب‌آهن در جام حذفی و مقابل استقلال در لیگ برتر گفت: جام حذفی هم جام مهمی است، اما همه این‌ها مقطعی هستند و باید یک راه حل درست و دائمی برای تراکتور پیدا شود و امیدوارم این مشکلات حل شوند. هر دو بازی مهم هستند و اگر بتوانند ذوب آهن را ببرند شرایط بهتر می‌شود ولی بازی با استقلال سخت است چون برای قهرمانی می‌جنگد.
انتهای پیام/
گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود/ گل‌محمدی منطقی‌ترین گزینه است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار