مدیرکل میراث‌فرهنگی:

بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال وارد چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی می شود

1403/02/05 - 16:07 - کد خبر: 111996 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ طرح زیرساختی تأسیسات گردشگری از افزایش اعتبار ورودی به چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۵۵ هزار میلیارد ریال در طول سال‌جاری خبر داد.

به‌ گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح طرح های زیرساختی گردشگری یاد شده تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری انجام شده است.
وی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این طرح ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.
حمزه زاده همچنین افزود: افتتاح سه طرح زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳هزار میلیارد ریال در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌ است که با بهره‌برداری این سه طرح، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶۸ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ طرح زیرساختی گردشگری و سه طرح زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.
 انتهای پیام/ 
بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال وارد چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی می شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار