استاندار اردبیل؛

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم  شد

1403/02/04 - 21:33 - کد خبر: 111953 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت تولید، گفت: در حال حاضر فرصت کم نظیری برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در استان اردبیل فراهم است.

به گزارش نصر، سیدحامد عاملی سه شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مأموریت اصلی برای فعالیت سال جاری توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و لازم است دستگاه‌ها در تدوین تمامی اقدامات اعم از زیرساخت‌ها و پروژه‌ها با محوریت تولید حرکت کنند.
وی افزود: در حال حاضر فرصت بی سابقه ای برای حمایت از تولید ایجاد شده و در این راستا، کمیته حمایت قضایی، شورای حمایت از سرمایه‌گذاری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای رفع موانع تولید فعالیت می‌کنند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه موانع حوزه تولید به هیأت مقررات‌زدایی اعلام می‌شود، بیان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در راستای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی کنند و نباید مانعی برای مأموریت جهش تولید ایجاد شود.
عاملی با تأکید بر لزوم تدوین و اعلام برنامه‌ها و پروژه‌های اثربخش و شاخص دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها، گفت: در قالب این برنامه‌ها باید پروژه‌های در حال اجرا و یا در آستانه تکمیل و بهره‌برداری اعلام شود و برای تأمین اعتبارات تلاش شود.

تخصیص ۱۰۰درصد اعتبارات جاری استان اردبیل در سال ۱۴۰۲
وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری ۱۰۰درصد اعتبارات جاری استان اردبیل در سال گذشته تخصیص یافت.
استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات مهم برای تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن اردبیل با ۲۰۵درصد تخصیص، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های بزرگ‌راهی استان با ۱۱۶درصد تخصیص،۲هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با ۱۲۰درصد تخصیص، یک هزار ۲۱۰ میلیارد ریال به بیمارستان نجف‌زاده با ۲۴۲درصد تخصیص و سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۹۲ پروژه مهم استانی اختصاص یافت.
عاملی بیان کرد: در سال جاری یکسری اعتبارات ابلاغی در سال جاری به وزارتخانه‌ها ارسال شده که اقدام فوری مدیران از مرکز برای جذب و تعیین تکلیف سهم اعتباری پروژه‌های مربوط ضروری است.
وی با اشاره به احصای ۹۱ پروژه نیازمند اعتبار در سال گذشته برای تکمیل، افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها جذب شده و امسال باید تکمیل و بهره‌برداری شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: توجه به اجرای ظرفیت‌های قانونی مرتبط با تأمین اعتبارات حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری مورد تأکید بوده و اقدام مدیران در این زمینه ضروری است.
عاملی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای برگزاری جام صفوی در استان اردبیل، لازم است تمامی دستگاه‌ها به این موضوع کمک کنند.
انتهای پیام/
زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم  شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار