خبر/

گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا

1403/02/04 - 13:22 - کد خبر: 111914 نسخه چاپی

نصر: بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در شهرستان جلفا به مرحله گل دهی رسید.

به گزارش نصر، مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.
رضا عباسی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده، علاوه بر جلوه طلایی طبیعت بی‌نظیر منطقه، بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است.
عباسی با عنوان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کشت شده با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی امسال برداشت بیش از چهار تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان است.
وی افزود: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند، از مدت‌ها قبل کشاورزان بدنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم، کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود، زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.
انتهای پیام/
گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار