استاندار زنجان:

عمل نکردن مدیران به قانون جوانی جمعیت مصداق ترک فعل است

1403/02/04 - 11:47 - کد خبر: 111896 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: عمل نکردن مدیران به قانون جوانی جمعیت و فراهم نکردن زمینه برای اجرای آن، مصداق ترک فعل است و اگر دستگاه اجرایی کم کاری داشته باشد از دستگاه قضا خواهیم خواست تا برای رسیدگی به ترک فعل‌ها ورود کند.

به گزارش نصر، محسن افشارچی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه مساله جمعیت یک مساله جدی است، افزود: درخصوص قانون جوانی جمعیت هر دستگاهی وظایف مهمی بر عهده دارد و باید در جهت عملیاتی کردن آنها تلاش کند.
وی ادامه داد: در خصوص جوانی جمعیت یکسری مسائل مربوط به ساختارها و قوانین است که باید رفع شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: در حوزه تولید، رویکرد ما حرکت راهبردی در این زمینه است و تلاش برای جذب سرمایه گذاری های سیستماتیک نیز در همین راستا صورت می گیرد.
وی به هدایت نقدینگی و پس انداز مردم به سمت تولید تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا زمینه های لازم باید فراهم و دست اندازها رفع شود.
افشارچی به لزوم توجه به فعالیت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: برخی از شرکت های دانش بنیان تا ۲۰۰ درصد هم سود دهی دارند، از این رو هدایت سرمایه های مردمی به این سمت می تواند هم برای فعالیت های دانش بنیان و هم برای مردم نفع داشته باشد.
وی به لزوم همراهی بانک ها برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: از شبکه بانکی استان در این زمینه انتظار بیشتری وجود دارد.
استاندار زنجان به پیگیری برنامه های ارتقای بهره وری در استان تاکید کرد و گفت: سه مسیر بهره وری را در استان در حوزه های صنعت، آب و کشاورزی دنبال می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امسال بهره ور کردن استفاده از آب کشاورزی در اولویت است و همه باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: سال های سال است رژیم صهیونیستی از طریق رسانه در خصوص قدرت نظامی خود هوچیگری و سر و صدا می کند ولی با عملیات وعده صادق، همینه تبلیغاتی این رژیم شکست.

برخی دستگاه های اجرایی زنجان قانون جوانی جمعیت را اجرا نکردند
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در این نشست، گفت: برخی دستگاههای اجرایی در استان بندهای قانونی مربوط به جوانی جمعیت و فرزندآوری را انجام نداده اند و لازم است در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.
فائزه موسوی افزود: شهر زنجان و برخی از شهرستان‌های استان از نظر فاصله زمان ازدواج والدین تا تولد فرزند، جزو مناطق بحرانی کشور است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان از راه اندازی اتاق رصد وضعیت جمعیت در استان خبر داد و گفت: پس از حدود ۱۵ ماه از ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای رصد عمکردها اتاق وضعیت جمعیت در استان تشکیل می شود.
انتهای پیام/
عمل نکردن مدیران به قانون جوانی جمعیت مصداق ترک فعل است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار