مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

کشف ۵۹۱۴ دستگاه تولید رمز ارز (ماینر) غیر مجاز در استان

1403/02/03 - 20:52 - کد خبر: 111878 نسخه چاپی

 نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی ازکشف بیش از ۵۹۱۴ دستگاه تولید رمز ارز غیر مجاز(ماینر) توسط این شرکت از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

به گزارش نصر، سعید رسالی احدی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، تعداد ۵۹۱۴  دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر) غیرمجاز از سوی این شرکت در شهرستان های مختلف استان، (به استثنای تبریز، اسکو و آذرشهر) کشف و ضبط شده است.
وی در گفتگویی با اشاره به عملکرد حدود پنج ساله شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز در حوزه این شرکت، اظهار کرد: کارشناسان این شرکت با شیوه ها و بررسی های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانسته اند این تعداد دستگاه تولید رمز ارز غیر مجاز را شناسایی، کشف و ضبط نمایند.
وی با بیان اینکه تولید غیر مجاز رمز ارز  در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی، به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب می شود، گفت: ما برای مقابله با این تهدید، نیاز به همکاری ارزشمند آحاد جامعه داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق شهروندان عزیز کمک حال خادمان خود در صنعت برق و به ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی باشند.
وی با قدردانی از رسیدگی ویژه و سریع مراجع محترم قضایی استان و شهرستان‌ها به پرونده های اين پدیده غیرقانوني، از همکاری ها و خدمات بی شائبه نیروهای انتظامی و امنیتی استان با شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی نیز (در کشف و مبارزه با استخراج رمز ارز غیرمجاز) صمیمانه قدردانی کرده و اظهار داشت: کل ۵۵۶۴ ماینر غیرمجاز مذکور، مجموعا از  ۵۳۰ نقطه در شهرها، روستاها و واحدهای خدماتی و تولیدی کشف و با تشکیل صدها پرونده، تحویل مقامات محترم قضایی استان در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش، داده شده اند. 
به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در آخرین اقدام، کارشناسان این شرکت توانسته اند در فروردین ماه سال جدید (۱۴۰۳) در روستای " درویش بقال" شهرستان  شبستر تعداد چهار دستگاه ، چهار دستگاه از بخش کشکسرای مرند و دو دستگاه ماینر غیر مجاز از شهرستان مراغه را کشف و ضبط و به مقامات قضایی معرفی نموده اند.
انتهای پیام/
کشف ۵۹۱۴ دستگاه تولید رمز ارز (ماینر) غیر مجاز در استان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار