خبر/

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس آذربایجان شرقی

1403/02/03 - 14:46 - کد خبر: 111855 نسخه چاپی

نصر: همزمان با هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه، زنگ سلامت در مدارس سرتاسر آذربایجان شرقی و به طور منتخب استاتی در مدرسه حضرت معصومه (س) ناحیه ۴ تبریز با حضور مسئولان ذی‌ربط، نواخته شد.

به گزارش نصر، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، صبح دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه در برنامه هفته سلامت در آموزشگاه دخترانه حضرت معصومه (ص) ناحیه ۴ تبریز با تاکید بر اینکه سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان، جزو اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است، گفت:دانش‌آموزان، سرمایه کشور به شمار می‌آیند و باید تمامی تدابیر لازم، جهت مقابله با آسیب‌های احتمالی که متوجه سلامتی آنان است، اندیشیده شود.
مسعود سعادتی با اشاره به اهمیت سلامت در آموزش و پرورش، اظهار کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت و پرورشی و فرهنگی هر دو به منظور تبیین اهمیت سلامتی جسمی و روانی و ارتقا سلامتی دانش‌آموزان، برنامه‌های ویژه‌ای را در دست انجام دارند که غربالگری روانی و اجرای برنامه ملی ورزش دانش‌اموزی از آن جمله به شمار می‌آیند.
وی به شعار هفته سلامت مبنی بر «مردمی‌سازی سلامت» اشاره کرده و گفت: هیچ کاری بدون مشارکت مردم و خانواده‌ها پیش نخواهد رفت و آموزش و پرورش نیز در این خصوص، اقداماتی را پیش‌بینی و اجرا می‌کند و مشارکت اولیا در تمامی برنامه‌ها نیز مورد تاکید سند تحول بنیادین و جزو ضرورت‌های پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به حضور پررنگ دانش‌آموزان در حوزه سلامت، اظهار کرد: دانش‌آموزان استان در هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزانی، خوش درخشیدند و دو نفر مراقب سلامت و ۲۵ دانش‌آموز حائز رتبه برتر کشوری شدند و این نشانه حضوری پرشور در برنامه‌های سلامت است.
بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این برنامه با بیان اینکه سلامتی، عنصر مهم زندگی بشر است، اظهار کرد: حوزه سلامت، مبنا و زیرساخت سایر حوزه‌ها به شمار می‌آید و با داشتن جامعه‌ای سالم است که می‌توان به سایر اهداف تعریف شده، دست پیدا کرد.
وی با تاکید اولیای دانش‌آموزان به حفظ سلامت جسم و روان آنان، گفت: دانش‌آموزان به عنوان بخش مهم و اثرگذاری در جامعه، در تامین زیرساخت‌ها نقش مهمی دارند و داشتن سلامتی، مهم‌ترین مولفه موفقیت یک مجموعه در تامین زیرساخت‌های مهم یک کشور است.
نقی‌پور، آگاهی‌بخشی را در راس برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان، عنوان کرد و گفت: ارائه اطلاعات درست و راهکارهای آموزشی به ویژه در مدارس و برای دانش‌آموزان، آسودگی خاطر را در خصوص موفقیت دانش‌آموزان در آینده به دنبال خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی فقیه، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به جایگاه سلامتی در دین مبین اسلام، بیان کرد: سلامتی، یکی از مولفه‌های مهم اسلام است تا انسان از همه جنبه‌های زندگی بهره گیرد. اسلام برای ایجاد سلامت روحی و جسمی برنامه‌ریزی  و ارزش‌گذاری کرده است.
وی با مقدم دانستن پیشگیری بر درمان، گفت: انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش در پیشگیری از ناگهانی‌ترین مخاطرات سلامتی انسان و رعایت بهداشت روح و روان و جسم از جمله توصیه‌های دین اسلام جهت حفظ سلامتی است.
انتهای پیام/
نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار