رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد:

توانمندسازی حریم رود ارس برنامه تحولی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۳

1403/02/03 - 12:36 - کد خبر: 111846 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: توانمندسازی روستاهای حریم رود ارس بخشی از برنامه تحولی استان در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش نصر، حیدر فتح‌زاده در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که به ارائه برنامه تحولی دستگاه‌های اجرایی جهت تحقق شعار سال در استان اختصاص داشت، اظهار کرد: تلاش مجموعه مدیریتی استان تسهیل‌گری در بهره‌مندی روستاییان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حریم رود ارس است. 
وی یادآور شد: توسعه گردشگری، تسهیل گری در جذب سرمایه، توسعه ساحل سازی، بهسازی راه‌های روستایی، احداث جاده کلاله تا جلفا، مدیریت منابع آبی و کشاورزی با رویکرد مشارکت مردم در اجرای آنها بخشی از برنامه‌های توانمندسازی روستاییان در پهنه ارس به شمار می‌رود.
فتح‎زاده خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از استان‌های راهبردی و دارای مأموریت‌های ملی قابل توجه کشور است که از نظر تقسیمات حوضه‌های آبریز کشور، ارس، سفیدرود،ـ قزل اوزون و دریاچه ارومیه پهنه استان را پوشش می‌دهند که بیشترین مساحت استان در محدوده حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظمی از فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در فرایند فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.
انتهای پیام/
توانمندسازی حریم رود ارس برنامه تحولی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۳ خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار