مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خبر داد:

فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در آذربایجان شرقی

1403/02/02 - 09:42 - کد خبر: 111760 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در انتخابات مجمع خیرین مدرسه ساز استان از فعالیت ۳۰ مجمع خیرین در استان خبرداده و بر اهمیت اجرای هر چه بهتر اساس نامه جامعه خیرین مدرسه ساز تاکید کرد.

به گزارش نصر، فرهاد فرهودی در جلسه انتخابات مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، ضمن عرض خیر مقدم خدمت دکتر محمدرضا جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی و اعضا مجمع خیرین مدرسه ساز استان کفت: خیرین مدرسه ساز، کسانی هستند که برج های مهربانی و عاطفه را در این استان برای آرامش و آسایش دانش آموزان این مرز و بوم، بنا می نهند.
وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی نیز به تبعیت از سازمان نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به عنوان بهره برداری و مبدا نیاز سنجی مدارس، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی به عنوان مسئول هماهنگی و نظارت و مجری و مجمع خیرین مدرسه ساز استان به عنوان همراه و همدل دولت ترغیب کننده خیرین به سمت مدرسه سازی هستند که این سه مجموعه، ۳ ضلع یک مثلث را تشکیل می دهند که ضعف در هر ضلع، خطری جدی برای ضلع های دیگر است.
  وی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۰ شکل گرفته و  و از آن روز همراه و همدل اداره کل نوسازی مدارس استان در توسعه و احداث فضاهای آموزشی بوده اند.
وی ادامه داد: امیدواریم تا در سال جاری نیز به مثابه سال گذشته و با سیاست های درست، به صورت همراه و همدل بتوانیم تا اهداف آموزشی استان را  بهتر از سال قبل پیش ببریم. 
فرهودی درادامه لفزود تا  سال ۱۴۰۱، ۲۴ مجمع خیرین در استان  دارا بودیم که در سال ۱۴۰۲، این عدد به ۳۰ منطقه افزایش یافته است که باید ۱۰ منطقه باقی مانده استان نیز نسبت به تشکیل مجمع خیرین سریعا اقدام نمایند.
  وی با بیان اهمیت مجامع خیری در استان، بر اجرا و رعایت اساس نامه مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی تاکید کرده و اظهار داشت: اساس نامه مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی در تمامی مجامع خیری باید رعایت شود. 
این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی، مدرسه یاری را رکن اصلی توسعه و نگهداری مدارس دانسته و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ بر اساس آمار ارائه شده توسط مدیران آموزش و پرورش استان، ۳۳ میلیارد تومان در حوزه مدرسه یاری جذب شده است.  وی افزود:  منطقه  سراب در حوزه مدرسه یاری و جلب مشارکت های مردمی،  حائز کسب رتبه اول در استان و مناطق شبستر و هریس به ترتیب موفق به کسب رتبه های دوم و سوم گردیده اند. 
فرهودی گفت: با تلاش های واحد مشارکت های مردمی و مجمع خیرین مدرسه ساز استان، تعهد ۶۴۲ میلیاردی سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ با تعهد های ۱۰۰ درصدی خیرین به همراه برخی مسئولیت های اجتماعی شرکت ها، منجر به جذب ۱۰۵۸ میلیارد تومان شده است که خود عددی غیرقابل چشم پوشی است. 
وی اظهار داشت: ما حصل تمامی تلاش ها این شد که در سال ۱۴۰۲ در ارزیابی های سازمان نوسازی مدارس کشور، رتبه عالی و قابل تقدیر در بحث مشارکت های مردمی به استان آذربایجان شرقی تعلق یافت.  
فرهودی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه اعضا مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم تا در سال ۱۴۰۳ نیز همانند سال گذشته، دست در دست هم دهیم تا بیش از پیش ارتقا نظام تعلیم و تربیت در استان را شاهد باشیم.

ورود خیرین به امر مدرسه سازی، یک تحول فرهنگی بود  
همچنین در ادامه این برنامه، مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز ضمن خیر مقدم گویی خدمت مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و اعضا مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، گفت: خیرین مدرسه ساز، عزیزانی هستند که فرهنگ متعالی و ارزشمند مدرسه سازی را سال هاست که در کشور عزیزمان ایران پایه گذاری کرده اند و در سال های اخیر، فضاهای آموزشی زیادی را به جامعه تحویل داده و به یک الگوی متفاوت از کار خیر تبدیل شده اند.
وی با اشاره به نقش بی بدیل خیرین مدرسه ساز در ارتقا نظام تعلیم و تربیت استان و کشور گفت: امروزه خیرین مدرسه ساز، نقش تاثیرگذاری را در تامین آینده دانش آموزان مملکت اسلامی دارند چرا که کار خیر و استفاده از ظرفیت های مردمی در فرهنگ بخشش و وقف ، یک فرهنگ دیرینه در ایران و فرهنگی  ملی و دینی است؛ در گذشته، کار خیر به کار های شخضی و معشیتی افراد محدود شده بود ولی با باز شدن پای خیرین در حوزه مدرسه سازی، یک تحول فرهنگی بود و تلاش مضاعفی برای پیشرفت فرهنگی قابل توجه برای ارتقا آینده خانواده ها و جامعه بوده و هست.
وی افزود: برادران مردانی آذر نه در استان آذربایجان شرقی و چه در سطح ملی، عزیزانی یوده اند که فراتر از یک محدوده جغرافیایی به نام آذربایجان شرقی، عمل کرده اند.
سعادتی با بیان این که در سال های اخیر تصمیات خوبی در استان گرفته شده است، اظهار داشت: با سیاست های درست سازمان نوسازی مدارس کشور به تبع آن ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در سال های اخیر،  قسمت عمده پروژه های نیمه تمام در استان به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: امروزه افتخار می کنیم که با همکاری شما عزیزان، ایمن ترین فضا ها در کشور مدارس هستند.
این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس ما در استان آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی است و از این باب جز استان های لازم التوجه هستیم چرا که جمعیت دانش آموزی در استان زیاد است. لازم به ذکر است که همکاری خیرین و دولت یک سرمایه ملی است و این سرمایه ملی باید علمی تر و دقیق تر خرج شود، و لذا باید تلاش کنیم تا برای این سرمایه اولیت بندی خوبی را داشته باشیم.
وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم تا با کمک شما عزیزان این اتفاق خوب در دوره جدید را شاهد باشیم و لذا بدانید که آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در کنار شما عزیزان هستند  تا سقفی استاندارد  و مقاوم را برای همه ی دانش آموزان عزیز داشته باشیم.
انتهای پیام/
فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار