عضو شورای شهر تبریز در تحریریه نصر مطرح کرد/

اولویت شهرداری کارهای ویترینی است/ لزوم شفاف سازی آرای اعضای شورای شهر 

1403/02/01 - 19:16 - کد خبر: 111737 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از برخی عملکردهای نمایشی شهرداری تبریز گفت: متاسفانه این قبیل موارد جز اولویت اعضای شورا و شهردار نبوده و اولویت کار هایی مانند برگزاری نمایشگاه بیشتر از چنین موارد حساسی است که وظیفه ذاتی و اصلی شورا به حساب می‌آید.

به گزارش نصر، "محمد حسن اسوتچی" با حضور در تحریریه نصر به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد. 

اسوتچی در ابتدای این نشست به مسئله کارگران شهرداری تبریز پرداخت و گفت: شورا دو وظیفه اصلی سیاست گذاری و نظارت را بر عهده دارد و اقتضای کار شورایی رای اکثریت است. اکنون ما پس از 45 سال بعد از انقلاب، حق و حقوق اولیه کارگران را تعقیب می کنیم! شرکت تاسیس می کنیم و در حال حل این مشکل هستیم! 
اسوتچی اضافه کرد: برای اظهار نظر درباره تاسیس شرکت و حذف پیمانکاران باید بدانیم که در این مسئله ابتدای امر (واگذاری به بخش خصوصی) در دهه 70 مریض متولد شد، تا دیروز کارگران حقوق را از شهرداری می گرفتند و اکنون از شرکت می گیرند و هیچ تفاوتی نداشته است. 
وی ادامه داد: اولین لطمه شرکت ها در همان دهه 70 به کارگران وارد شد و در اولین اقدام بر علیه کارگران شد. 
این عضو شورای شهر تبریز گفت: بنده نه به تدبیر اندیش و نه به تلاشگران رای دادم؛ در آخرین جلسه علنی نیز اعضای شورا در این رابطه بحث کردند که متاسفانه بی نتیجه ماند، قبلا نیز در جلسات غیر علنی گفتیم نباید در این رابطه عجله کرد. 

 بازنشسته های شهرداری در پشت پرده شرکت ها
وی با اشاره به سخنان یکی از کارگران شهرداری گفت: کارگران به ما می گویند 13 میلیون تومان با عیدی و پایان کار حقوق دریافت کرده ایم و هیچ تفاوتی بین شرکت قبلی و کنونی وجود نداشته است، شهرداری با حذف پیمانکاران می‌خواهد بگوید به جای طرف حساب شدن با چندین نفر با یک شرکت طرف حساب است؛ پشت پرده هایی زیادی در این رابطه مطرح می شود. 
وی اظهار کرد: طبق برخی شنیده ها می گویند برخی از مدیران این شرکت ها، بازنشسته های شهرداری بوده و به همین علت این نوع سوالات توسط اعضای شورا به شهردار مطرح شده است. 

جان کارگران اولویت ندارد 
وی در پاسخ به مصوبه HSE که در کمیسیون خدمات تصویب شده بود، گفت: متاسفانه جان کارگران همچنان در خطر است، در همان نقطه ای که سال گذشته در چایکنار یکی از عزیزانمان را از دست دادیم، مجددا امسال به همان شرایط چند هفته گذشته کارگران مشغول به کار بودند که موضوع را به آقای شهردار اطلاع دادم و سپس در همان نقطه شرکت و دیگر مسئولین به آن جا آمده و گفتند ما ابلاغ کرده ایم که در این نقاط کارگران را به کار نگیرند! به آن ها گفتم بعد از ابلاغ باید دنبال آن ها رفته و اجرا شدن ابلاغ را عملی کنید.

اولویت شهرداری کار های ویترینی است
وی با انتقاد از برخی عملکرد های شهرداری گفت: متاسفانه این قبیل موارد جز اولویت اعضای شورا و شهردار نبوده و اولویت کار هایی مانند برگزاری نمایشگاه بیشتر از چنین موارد حساسی است که وظیفه ذاتی و اصلی شورا به حساب می‌آید.

پس از سه سال، همچنان در انتظار لیست حقوقی کارگران! 
وی در رابطه با مسئله پرداختی کارگران گفت: لیست حقوق تدبیر اندیش را از آقای شهردار خواسته ام که در جلسه علنی گفتند کارگران 19 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند و از ایشان خواستیم تا لیست حقوق را در اختیار اعضای شورا بگذارند، از سال 1401 قرار است لیست حقوق را در اختیار شورا بگذراند!
وی به مورد دیگری از مشکلات کارگران پرداخت و گفت: برخی از "کنترل چی بلیط اتوبوس ها" که در ایستگاه های BRT مشغول هستند بصورت میانگین روزانه 13 ساعت کار می کنند، این در حالی است که دریافتی آن ها با حقوق و بن 12 میلیون تومان است!
وی ادامه داد: در رابطه با پله های برقی به آقای دبیری در شورای پنجم نیز گفتم اگر می‌خواهید مشکل حل شود، تابلو یکی از این پل ها را باز کنید تا پیمانکار خودش سریعا حاضر شود و مشکل را حل کند، متاسفانه این مشکل هم اکنون نیز وجود دارد.

امر به معروف و نهی از منکر به جای طرح روح اله دهقان‌نژاد 
عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به طرحی که از سوی "روح اله دهقان‌نژاد" دیگر عضو شورا برای نظارت بر اعضای شورا به صحن شورا آمده بود، گفت: به این طرح رای موافق ندادم چون، در آموزه های دینی این مسئله به بهترین شکل ممکن تعریف شده است؛ "امر به معروف و نهی از منکر" به عنوان مثال وقتی همکار می بینند که من آمادگی لازم را ندارم امر به معروف کنند. 
وی تاکید کرد: من معتقدم در این رابطه باید امر به معروف و نهی از منکر بصورت لسانی صورت بگیرد.

آرا شفاف سازی شود
وی در ادامه به شفافیت آرای اعضای شورا تاکید کرد و افزود: در رابطه با آرایی که حتی در انتخابات هیئت رئیسه داشتم شفاف عمل کرده و حتی کاغذ را تا نکردم، وقتی در این مسئله نتوانم شفاف باشم در مسائل مربوط به شهر نیز امکان شفاف کردن رای را نخواهم داشت.

هبه 10 میلیارد تومانی به یک موسسه قرآنی 
وی سپس به لایحه هبه شورا به یکی از موسسات قرآنی پرداخت و گفت: در رابطه با موافقت شورا برای هبه 10 میلیاردی به موسسه عترت قرآنی رای ندادم، خیلی ها گفتند اسوتچی با قرآن هم مخالف است! حرف من این است که همه این موارد را باید در قالب بودجه فرهنگی بیاورند. 

یک و نیم میلیارد به جای 900 میلیون تومان! 
این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به دوران شهرداری علیرضا نوین گفت: در زمان شهرداری آقای نوین لایحه ای به شهرداری از بابت تملک قطعه ساختمانی در میدان شهید بهشتی (منصور) آورده شد و برای 900 میلیون تومان، یک و نیم میلیارد تومان جهت کمک به حوزه های علمیه با تصویب اعضا پول داده شد! در آن زمان من و مرحوم سید حسن شکوری به این لایحه رای ندادیم.

وانت بار های ضعیف در تور شهرداری! 
اسوتچی به مسئله سد معبر و وانت بار ها پرداخت و گفت: برخی از وانت بارها بصورت سفارشی به کار خود ادامه می‌دهند و کسی نمی‌تواند با این ها برخورد کند، شهرداری سال گذشته ضعیف کشی کرده و به سمت کسانی رفت که هیچ پشتیبانی نداشته و نفری در شورا - شهرداری نداشتند، در این رابطه به آقای شهردار در جلسه علنی کد داد و آدرس دادم و گفتم چه کسانی هستند که قلدری کرده و نصف خیابان را می‌بندند و کسی جلودارشان نیست.

حراست اگر حراست بود 80 درصد مشکلات حل می شد
عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به عملکرد حراست شهرداری گفت: در شهرداری تبریز از حراست فقط نام آن وجود دارد و برخی کار ها جلوی چشم حراست اتفاق می افتد، اگر حراست واقعا حراست بود 80 درصد مشکلات کنونی حل می شد.
وی در پایان در پاسخ به این که چرا دفتر خود را در عمارت ساعت تخلیه نکرده است، گفت: محل جدید ساختمان شورا در جایی پرت و مرکز شهر قرار ندارد، در ابتدای این صحبت نیز گفتم که با رفتن به پشت لاله پارک مخالفم و نظرمان را درمورد محل شهرداری منطقه یک اعلام کرده و موافقت خود را برای این محل گفتیم، اما نهایتاً ساختمان جدید در شهرداری منطقه ۵ را تعیین و اعضا را به آن ساختمان بردند و تا زمانی که ما را از عمارت ساعت بیرون نکنند در همان جا در خدمت شهروندان عزیز خواهیم بود.
انتهای پیام/
اولویت شهرداری کارهای ویترینی است/ لزوم شفاف سازی آرای اعضای شورای شهر  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار