یادداشت سردبیر/

استانداری با کلاس جدید | رحمتی سر دو راهی مردم یا صاحبان زر و زور!

1403/02/01 - 11:29 - کد خبر: 111697 نسخه چاپی

نصر: مردم تبریز و آذربایجان شرقی همواره اثبات کرده اند که مدیران دلسوز را خوب قدردان هستند و همواره تفاوت ها برایشان ملموس است.

دکتر مالک رحمتی استاندار جوان و پرتلاشی که از دوم بهمن ماه سال گذشته سکاندار استاندار آذربایجان شرقی شده و کلید کاخ استانداری را تحویل گرفته است؛ از همان روز اول تلاش کرده تا با دستورات و تصمیم های خاص اش در صدر خبر رسانه های استان و حتی کشور قرار گیرد از ممنوعیت نصب بنرهای تبریک تا ممانعت از هر گونه تشریفات خاص.
استاندار جوان در طول این مدت کوتاه آنچنان خود را فعال و پر انرژی نشان داده است که برخی ها این انتخاب دولت سیزدهم را بسیار درست و در عین حال با تاخیر فراوان می دانند.
رحمتی که گویا قواعد جدیدی را وارد عرصه مدیریتی استان کرده است کاری بسیار دشوار دارد چرا که سال هاست مدیران در آذربایجان شرقی گرفتار تعارف و چشم پوشی های مدیریت بوده و عقب ماندگی های استان در بخش های مختلف نشات گرفته از این رویکرد مدیریتی در استان بوده است.
امروز عملکرد این  استاندار آذربایجان شرقی برای اهالی استان دوران استانداری  مهندس " علی عبدالعلی زاده" استاندار دولت هاشمی رفسنجانی در استان تداعی می کند؛ آن زمان بازدید های سرزده ؛ برخوردهای تند و تیز با ناکارآمدی و در عین حال مردم داری و دفاع از حقوق شهروندان و اهالی استان از جمله کلیدواژه هایی بود که چهره عبدالعلی زاده را برای مردم آذربایجان محبوب کرده بود.
مهندس عبدالعلی زاده یک بار در خاطرات اش از دوران وزارت اش در دولت سید محمد خاتمی می گوید: حدود سه سال بود که وزیر دولت شده بودم برای افتتاح بخشی از پروژه ساماندهی محوطه مسجد کبود تبریز به این شهر آمده بودم؛ بعد از مراسم افتتاح مردم میانسالی به سرعت به سوی من دوید و گفت: " آقای استاندار ممنونم از زحمات تان." برایم بسیار جالب و در عین حال ارزشمند بود که با وجود وزیر شدن ام هنوز مردم مرا استاندار آذربایجان شرقی می شناسند.
سبک مدیریتی مالک رحمتی جوان نیز گویا سمت و سوی خاطره سازی برای مردم آذربایجان شرقی دارد؛ استانی که 95 درصد اقتصادش  بر پایه بخش خصوصی توانمند استورا است و این یعنی نه تنها این استان برای حاکمیت بار هزینه ندارد بلکه درآمدزا نیز هست.
بازدید های سرزده و تماس با مدیران مربوطه با استقبال مردم مواجه شده است؛ اگر کامنت های پست های مرتبط با این بازدید ها را مطالعه نمایید برایتان موضوع کاملا عیان می شود؛ 99 درصد پیام ها در حمایت از استاندار و و عملکرد شان است و این یعنی مردم آذربایجان قدردان مدیران کاری و متعصب هستند.
اگرچه برخی ها هم معتقدند رحمتی آمده است کرسی استانداری آذربایجان شرقی را نردبانی برای ارتقای جایگاه خود در کشور بکند ولی نگارنده معتقد است اولا ایشان پست ریاست سازمان خصوصی سازی را کنار گذاشته و به افتخار استانداری آذربایجان شرقی رسیده است در ضمن به هر دلیلی هم که باشد اگر فعالیت کند  و گره ای از مشکلات مردم باز کند ارزش دارد چرا که آذربایجان سال هاست در شاخص های مختلف جایگاه اصلی خود را از دست داده است.
در این میان ذکر این نکته ضرورت دارد که برای موفق شدن وی در عرصه مدیریت استان با این سبکی که انتخاب کرده باید مدیرانی در سبک و کلاس کاری خود داشته باشد وگرنه بعد از سپری شدن چند ماه رسانه ها و مردم عدم اجرای دستورات استاندار را به حساب وی خواهند گذاشت نه مدیران ناکارآمد.
با تمام این اوصاف به نظر می رسد " مالک رحمتی" اولین استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی با تکیه بر اطلاعات و شناختی که از لایه های مختلف استان دارد آمده است که نام اش را تاریخ ساز کند البته خوب می داند اینجا آذربایجان است و کار برای مدیرانی که تنها هدف شان مردم و رفع چالش های عمومی است دشوار است چرا که برخی از صاحبان زر و زور قدرت پشت پرده شان بر جایگاه مدیریتی استان می چربد اگر نسبت به آنان بی تفاوت باشد با تمام قوا حذف اش می کنند و اگر با آنان همراه باشد باید تاریخ سازی را فراموش کند.
و به نظر می رسد با تداوم مردم داری استاندار جوان آذربایجان شرقی فشارها بر وی افزوده خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که آقای استانداری که قواعد بازی را تغییر داده است از میدان پیروز بیرون می آید یا نه ؟!
 
امیر کریم زاد شریفی - سردبیر نصر
 
انتهای پیام/
استانداری با کلاس جدید | رحمتی سر دو راهی مردم یا صاحبان زر و زور! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار