رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

۷۰ طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان‌شرقی اجرا می شود

1403/02/01 - 10:58 - کد خبر: 111691 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اکنون تعداد ۷۰ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در دست اجرا است که با اتمام آنها تغییر و تحولات عمیق در فضاهای نظام سلامت استان ایجاد می شود.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور روز شنبه در گفت وگویی، اجرای طرح های مختلف و متنوع عمرانی در حوزه بهداشت را یکی از مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان و اظهار کرد: تعداد ۱۹ عنوان طرح در زمینی به مساحت ۱۳ هزار و ۲۰۸ مترمربع در دو سال گذشته در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده یا آماده بهره برداری است.
وی افزود: از طرح های آماده بهره برداری حوزه بهداشت آذربایجان شرقی می توان به ساخت و تجهیز ستاد شبکه شهرستان چاراویماق، پانسیون پزشکی ذاکرکندی چاراویماق، ساختمان مرکز بهداشت چلبوردی شهرستان اهر، مرکز بهداشت ملکیان تبریز و مرکز درمان بستر هوراند و اهر اشاره کرد.
نقی پور با اشاره به اینکه در این حوزه تعداد ۴۰ طرح نیز در زمینی به مساحت حدود یازده هزار متر مربع در حال اجرا است، ابراز امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات و تلاش های شبانه روزی کادر مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی و نیز مساعدت استانداری و نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی روند اجرایی این طرح ها سرعت بگیرد.
وی اجرای طرح های گوناگون عمرانی در حوزه درمان را یکی دیگر از فعالیت های مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام و اضافه کرد: اکنون تعداد ۱۲ طرح در زمینی به مساحت ۶۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع در حال بهره برداری بوده یا آماده بهره برداری است.
نقی پور پروژه های بخش MRI بیمارستان اهر، بخش درد بیمارستان امام رضا تبریز، آشیانه هلی کوپتر اورژانس هوایی شهرستان میانه، ساخت و تجهیز محل سیتی اسکن ۱۶۰ اسلایز بیمارستان امام رضا تبریز در بخش درمان آماده بهره برداری است.
به گفته وی در این بخش تعداد ۱۰ عنوان طرح نیز در زمینی به مساحت بیش از ۲۰۵ هزار متر مربع در دست اجرا است که از جمله مهمترین آنها می توان به ساخت بیمارستان بزرگ یکهزار تختخوابی تبریز اشاره کرد که مساختی معادل ۱۲۰ هزار متر مربع را شامل می شود و عملیات اجرایی آن با ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.
نقی پور بخش دیالیز شبستر در مساحت ۸۰۰ متر مربعی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه اورژانس امام رضا تبریز در مساحت ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح های مهم بخش درمان آذربایجان شرقی به شمار می رود.
وی پیگیری تهاتر مالیاتی برای تسریع در اجرای بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز را یکی از برنامه های محوری و اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد و گفت: تاکنون موفق شده ایم چهار هزار ۱۲۰ میلیارد ریال تهاتر مالیاتی را نهایی کنیم.
نقی پور پیگیری از حوزه عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مساعدت به پروژه های عمرانی دانشگاه را از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در یک سال گذشته بیان کرد که منجر به اخذ اعتبارات مقاوم سازی بیمارستان هشترود به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال، تکمیل اورژانس قدیم بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال، تکمیل مرکز تحقیقاتی بندر شرفخانه شهرستان شبستر به میزان ۷۰ میلیارد ریال و اعتبار مربوط به پروژه های محرومیت زدایی حدود ۲۷۰ میلیارد ریال شده است.
وی با اشاره به پیگیری دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای اخذ مساعدت از حوزه نهاد ریاست جمهوری در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی، گفت: این موضوع منجر به اخذ دستور لازم جهت امکان فروش ۳۰ هزار میلیارد ریال از املاک مازاد دانشگاه شد.
نقی پور یاداور شد: در همین رابطه تفاهم نامه پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیز برای سایر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ شد و همچنین پیگیری های لازم برای اعتبار مربوط به پروژه های حوزه بهداشت صورت گرفت که منجر به اخذ ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۳ باب بیمارستان دولتی، خصوصی و خیرساز با مجموع هفت هزار و ۲۷۴ تخت فعال به مردم آذربایجان شرقی و البته استان های همجوار خدمات ارائه می کند، جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان را جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر شامل استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و حتی کشورهای منطقه از جمله جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، جمهوری خودمختار نخجوان، عراق و ترکیه اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در زمان حاضر ۴۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.
۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.
انتهای پیام/
۷۰ طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان‌شرقی اجرا می شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار