مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

53 مدرسه تک دانش‌آموزی در آذربایجان‌شرقی

1403/01/30 - 14:54 - کد خبر: 111645 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: تشکیل گروه پیگیری کننده بازماندگان از تحصیل به منظور اطلاع‌رسانی و ارتباط مستمر در زمینه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، شناسایی چهره به چهره بازماندگان، برگزاری کلاس‌های جبرانی فوق برنامه و مکمل برای دانش‌آموزان برگزار دوره‌های آموزشی ویژه اولیای دانش‌آموزان و دایر نمودن ۵۳ مدرسه تک دانش‌آموزی در ۲۸ منطقه استان از جمله اقدامات انجام شده به این منظور به شمار می‌آیند.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی در اولین شورای آموزش و پرورش استان با ابراز خرسندی از عملیات وعده صادق، تصریح کرد: این عملیات موجب احیای عزت ملی شد و از دید تربیتی نیز این عملیات، آثار تربیتی مهمی در بین دانش‌آ‌موزان خواهد داشت.تدوین و برنامه‌ریزی به منظور گرامیداشت مقام معلم به عنوان دستور جلسه اول در این شورا مورد بررسی قرار گرفته و سعادتی با اشاره به اینکه تجلیل و گرامیداشت مقام معلم در هفته معلم خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: رویکرد در این هفته، جامعه محوری، مدرسه محوری، توسعه مشارکت عمومی و استمرار تکریم معلمان در طول سال است.
وی با بیان اینکه ریاست ستاد گرامیداشت مقام معلم بر عهده استاندار می‌باشد، افزود: این امر نشان از اهمیت موضوع دارد که نماینده دولت در استان‌ها در رأس برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم هستند.سعادتی با اشاره به جایگاه معلمان در جوامع، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود گرامیداشت مقام معلم منحصر به اجرای برنامه‌های پیش بینی شده اداره کل آموزش و پرورش نباشد و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به تناسب ظرفیت و مخاطبان خود پای کار بیایند.
این مقام مسئول، ایجاد و توسعه مراکز و زیرساخت‌های رفاهی، خدماتی و درمانی برای فرهنگیان، تجلیل و تکریم معلمان در فرصت‌های مناسب، تکریم فرزندان موفق فرهنگیان، مذاکرات برای تخصیص تسهیلات ویژه حمایتی، ساماندهی نیروی انسانی بر اساس اولویت‌های فرهنگیان را از جمله برنامه‌های استان برای گرامیداشت مقام معلمان در طول سال، عنوان کرد.
وی با اشاره به برنامه‌های جدی استان در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در جهت تجلیل از همکاران دارای بیش از سه فرزند تدارک دیده شده است.
انسداد مبادی بی‌سوادی دومین دستور جلسه مورد بررسی در شورای آموزش و پرورش استان بود که مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان، شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کلیه کودکان لازم‌التعلیم دوره ابتدایی (شش تا ۱۱ سال)، شناسایی و جذب به موقع کلیه کودکان ۶ ساله واجد شرایط ثبت نام در کلاس اول ابتدایی و تسهیل فرایند شناسایی، جذب آموزش و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان دوره ابتدایی را از جمله اهداف اجرای طرح شهید والامقام علی محمودوند، عنوان کرد.
سعادتی در این خصوص، گفت: تشکیل گروه پیگیری کننده بازماندگان از تحصیل به منظور اطلاع‌رسانی و ارتباط مستمر در زمینه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، شناسایی چهره به چهره بازماندگان، برگزاری کلاس‌های جبرانی فوق برنامه و مکمل برای دانش‌آموزان برگزار دوره‌های آموزشی ویژه اولیای دانش‌آموزان و دایر نمودن ۵۳ مدرسه تک دانش‌آموزی در ۲۸ منطقه استان از جمله اقدامات انجام شده به این منظور به شمار می‌آیند.
اجرای طرح مهارت‌آموزی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان نیز دستور جلسه سوم مورد بررسی در این شورا بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان، هدف از اجرای این طرح را هویت‌بخشی به ورزش دانش‌آموزی و کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی و ارتقا سلامتی و آمادگی، نشاط و سلامتی جسمی دانش‌آموزان عنوان کرد.به گفته سعادتی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر ورزشی، هدفمند شدن و مدرسه محور نمودن فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی و توسعه مشارکت‌های مردمی در امر تعلیم و تربیت به ویژه درس تربیت بدنی از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آیند.
وی ادامه داد: بر همین اساس؛ دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی تحت آموزش تخصصی در رشته‌های ورزشی قرار گرفته و رشته طناب زنی برای دانش‌آموزان پایه چهارم، تنیس روی میز برای دانش‌آموزان پایه پنجم و دومیدانی و شنا برای دانش‌آموزان پایه ششم، پیش‌بینی شده است‌.

افتتاح و ایجاد دهکده‌های ورزشی تبریز
این مقام مسئول، افزایش رقابت در بین دانش‌آموزان، غنی‌سازی اوقات فراغت آنان و آموزش روش‌های درست فعالیت‌های جسمانی، ارتقا فعالیت‌های حرکتی و توانمندسازی و تسلط بر رفتار خود و حفظ سلامت به منظور تربیت نسلی فعال سالم و شاداب را از اهداف اصلی اجرای طرح مهارت‌آموزی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دانست و بر لزوم تحت پوشش قرار گرفتن ۲۵ درصد از دانش‌آموزان جامعه هدف شامل ۵۰ هزار دانش‌آموز در اجرای این طرح، تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تربیت بدنی و سلامت دانش‌آموزان، از افزایش میزان سرانه فضاهای ورزشی در طول سال‌های گذشته به ۴۴ صدم متر مربع خبر داد و گفت: میزان فضاهای ورزشی از ۲۶۶ فضا در سال ۱۴۰۰ با اجرای طرح شهید سلیمانی ۱ و ۲ به ۴۰۰ فضا در سال گذشته رسیده و آذربایجان شرقی رتبه اول کشور را در این مورد به خود اختصاص داده است و ایجاد سالن‌های ورزشی دارای کفپوش برای دختران نیز جزو برنامه‌های ورزشی سال جاری به شمار می‌آیند.
وی در پایان این بخش با اشاره به افتتاح و ایجاد دهکده‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: بخشی از دهکده ورزشی تبریز با مشارکت شهرداری افتتاح شده و دهکده دیگری نیز در شهر جدید سهند نیز می‌تواند به عنوان پیشنهاد در راستای توسعه سرانه فضای ورزشی دانش آموزی، مورد بررسی قرار بگیرد.
پناه علی حسین‌زاده، معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این شورا تاکید کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های اجرایی، پشتیبانی و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره نوجوان سالم به منظور توانمندسازی و نقش داشتن در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: دانش‌آموزان، اولیا و همکاران، امکان شرکت در این جشنواره را داشتند و تعداد شرکت کنندگان این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی داشته است.
انتهای پیام/
53 مدرسه تک دانش‌آموزی در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار