آیین اهدای نمادین واحدهای مسکن مددجویی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور؛

یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

1403/01/30 - 13:20 - کد خبر: 111642 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اشتغال و مسکن از اولویت مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان زیر حمایت است، گفت: سال گذشته یکهزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این کمیته در استان تحویل شد.

به گزارش نصر، غلامعلی ملامهدی روز پنجشنبه در گفت و گویی پس از شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن و آیین اهدای نمادین واحدهای مسکن مددجویی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستاهای استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهرها به صورت خرید واحد مسکونی بوده است.
وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها، نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بودن کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفته است.
ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند که از این تعداد سه فرم "ج" پنج هزار و ۳۰۰ نفر سبز بوده و مشکلی نداشته اند.
وی ادامه داد: اما تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ واحد بوده که مورد اختلاف است و ما نسبت به این امر اعتراض داریم.
همزمان با شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن، آیین اهدای نمادین ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور به مددجویان واگذار شد که سهم آذربایجان شرقی یک هزار و ۲۵۷ واحد بود.
۷۹ هزار خانوار در آذربایجان شرقی زیر پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۶۵ هزار خانوار ماهانه ۶۷۰ میلیارد ریال حقوق و مستمری دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/
یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار