خبر/

حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌ رود

1403/01/30 - 12:28 - کد خبر: 111634 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره راهداری شهرستان جلفا از اجرای عملیات عمرانی برای حذف پیچ‌های خطرناک در محور جلفا به سیه‌رود خبر داد.

به گزارش نصر، ایوب کنگری گفت: عملیات عمرانی حذف پیچ‌های خطرناک جاده سیه رود به دلیل شیب تند، عدم وجود دید کافی برای رانندگان و قرارگیری در میانه پرتگاه و تپه خاکی، یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان جلفا است که با تخصیص اعتبار، ۲ پیچ ۹۰ درجه سیه رود جهت تردد ایمن و بهبود مسیر، توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلفا شروع شده و استمرار دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلفا افزود: در این عملیات احداث یک دستگاه پل با لوله‌های بتنی ۶ متری، تعریض دو دستگاه پل با باکس بتنی، ترانشه برداری و خاکریزی به ارتفاع ۴ متر و عرض ۱۱ متر بطول ۵۰۰ متر از جمله اقداماتی است که در اجرای این پروژه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی با سازمان منطقه آزاد ارس، مقرر شده، عملیات اجرایی پروژه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلفا آغاز و تا پایان موعد مقرر (تیرماه ۱۴۰۳) به بهره برداری برسد.
گفتنی است؛ محدوده منفصل نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس در ۶۵ کیلومتری شرق جلفا قرار گرفته و تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و اوراسیا می‌باشد و از اهمیت بالایی در تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور برخوردار است
انتهای پیام/
حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌ رود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار