رئیس هیئت کوهنوردی آذربایجان شرقی:

آذربایجان مهد تمدن کوهنوردی کشور است

1403/01/30 - 10:18 - کد خبر: 111622 نسخه چاپی

نصر: برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های آموزشی ،فرهنگی و اجتماعی همکاری با اداره کل محیط زیست ، سازمان های مردم نهاد و همچنین دیگر نهادهای مرتبط با همراهی باشگاه های کوه نوردی استان بهار ورزش کوه نوردی استان را رقم خواهد زد .

به گزارش نصر، میر علی آقاسیدی در دیدار بهاری خود با مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با گرامیداشت روز جهانی زمین پاک و روز جهانی کره زمین گفت:انسان برای ادامه بقای خود نیاز مبرم به محیط زیست سالم داشته و باید تمام فعالیت های آن بر اصول و اولویت حفظ محیط زیست استوار باشد .
رئیس هیئت کوه نوردی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشینه تاریخی و جایگاه تاریخی کوه نوردی در آذربایجان شرقی افزود:هشتاد سال از اولین فعالیت کوه نوردی در این استان میگذرد و در این مدت پر افتخار شاهد تاثیرات عمیق فرهنگی و اجتماعی در این رشته ورزشی هستیم چنان که امروزه صاحب تمیزترین و بکرترین کوهستان های کشور هستیم .
آقاسیدی با تاکید بر اهمیت همکاری هیئت کوه نوردی و اداره کل حفاظت محیط زیست در جهت حفظ محیط زیست و توسعه پایدار این رشته ورزشی گفت:به باور ما کوه نوردان محیط بانان و دیده بانان طبیعت هستند و این حجم از نیروی طبیعت دوست حتما باید با دریافت آموزش های بیشتر و بروز تر کمک حال و یاری رسان محیط زیست باشند از این رو هیئت کوه نوردی با تمام توان در کنار این ارگان از تمامیت عرصه های طبیعت محافظت خواهد کرد .
او ضمن تقدیر از داوود غنی پور بعنوان اولین مدرس رسمی فدراسیون در حوزه آموزش محیط زیست استان که مسئولیت  کمیته حفظ محیط زیست هیئت را نیز بر عهده دارد از ادامه روند پرورش مدرسان مورد نیاز هیئت حمایت کرد و ادامه داد: برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های آموزشی ،فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری همایش ها ، نشست ها تخصصی ، جشنواره های هنری ، ورزشی با همکاری اداره کل محیط زیست ، سازمان های مردم نهاد همچنین دیگر نهادهای مرتبط با همراهی باشگاه های کوه نوردی استان بهار ورزش کوه نوردی استان را رقم خواهد زد .

محمد جدیری عضو هیئت ریسه کوه نوردی استان نیز در این دیدار ضمن برشمردن پتانسیل های بالای هیئت و باشگاه های کوه نوردی استان جهت همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست انعقاد تفاهم نامه های مشترک در موضوعات مرتبط را ضروری و گامی در جهت ساختارمندی و حفظ صحیح طبیعت استان دانست .
 شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز دراین  نشست ضمن قدردانی هیئت کوه نوردی استان و باشگاه های متعهد و به محیط زیست گفت : امسال با توجه به  لزوم ارتقاء فرهنگ محیط زیستی  میان گردشگران و کوهنوردان همچنین کمبود نیروی محیط بان در نظر داریم با انعقاد تفاهمنامه همکاریهای فیمابین از این فعالین توانمند جهت پیمودن مسیر توسعه پایدار ، نگهداری از عرصه های طبیعی و مناطق تحت مدیریت استان  استقبال کنیم.
وی ادامه داد: کوهنوردان دلسوز ترین و آگاهترین افراد برای حمایت از محیط زیست و عرصه های طبیعی محسوب می شوند که در برابر طبیعت هم خودشان احساس مسئولیت  می کنند و هم این احساس مسئولیت را به  آحاد جامعه به نحو شایسته میتواند  انعکاس دهند.
اشتری  با اشاره به  لزوم تاسیس خانه محیط زیست در مجموعه هیئت کوه نوردی استان و اجرای طرح پرچمداری ورزش محیط زیستی  در آذربایجان شرقی  افزود : با عنایت به پتانسیل ورزشی بسیار تاثیر گذار این استان در نظر داریم مسابقاتی مطابق ابلاغیه های سازمان محیط زیست کشور و همچنین چند دوره آموزشی مختص کوهنوردان برگزار کنیم.
 گفتنی است در پایان این جلسه مقرر گردید تفاهمنامه همکاریهای دوجانبه " کوهنوردی محیط زیستی" همزمان با  هفته زمین پاک منعقد گردد.
انتهای پیام/
آذربایجان مهد تمدن کوهنوردی کشور است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار