مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی

1403/01/30 - 09:57 - کد خبر: 111616 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته میزان حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل باری استان نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش نصر، «اورجعلی علیزاده» روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان به نقاط مختلف کشور حمل شده است، افزود: این ناوگان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ میلیون تن بار را جابجا کرد.
وی با بیان اینکه در این راستا بیش از یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۴۵ برگ بارنامه صادر شده است، اظهار کرد: تعداد بارنامه های صادر شده در سال گذشته نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت درصد افزایش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی کل ناوگان باری دارای کارت هوشمند استان با احتساب وانت بارها ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه، رانندگان وسایط نقلیه باری دارای کارت هوشمند ۳۷ هزار و ۵۰ نفر و کل رانندگان دارای کارت هوشمند ۴۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.
علیزاده، ادامه داد: هم اکنون ۳۰۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۰ انجمن صنفی شرکت ها و موسسه های حمل کالا و ۱۴ انجمن صنفی رانندگان وسایط نقلیه سنگین در استان فعالیت می کنند.
 آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
افزایش ۱۰ درصدی حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار