جلیلی نژاد خبر داد:

پوشش ۸۸ درصدی اینترنت روستایی در مراغه

1403/01/29 - 18:12 - کد خبر: 111597 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پوشش اینترنت روستایی بر اساس برنامه ششم توسعه باید به ۸۰ درصد برسد، گفت: این میزان در مراغه بالاتر از حد انتظار و ۸۸ درصد است. 

به گزارش نصر، «قاسم جلیلی‌نژاد» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای راهبری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی که در مراغه برگزار شد، به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نسبت به پوشش ۸۸ درصدی اینترنت روستایی در مراغه قانع نیستیم و در جلسه امروز با حضور نمایندگان اپراتورها، برای پوشش اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان تا پایان سال برنامه‌ریزی شد.
 جلسه شورای راهبری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی در مراغه تشکیل شد
وی با بیان اینکه پوشش اینترنت روستایی رفته‌رفته سخت می‌شود، بیان کرد: روستاهای باقیمانده دارای جمعیت کمتر و راه دسترسی صعب‌العبور هستند اما با این وجود نسبت به گسترش عدالت در توزیع زیرساخت‌ها متعهد هستیم.

برنامه‌ریزی برای پوشش اینترنت ۲۹ روستای مراغه
سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون ۲۹ روستای مراغه فاقد پوشش اینترنت است که برای احداث سایت‌ها و نصب دکل‌های آنها در جلسه روز جاری برنامه‌ریزی شد.
«جلیلی‌نژاد» با بیان اینکه این روستاها تا پایان سال تحت پوشش شبکه اینترنت قرار می‌گیرد، اضافه کرد: توسعه اینترنت روستایی ضامن ارایه خدمات دولت الکترونیک است.
وی همچنین از روند اجرای طرح اتصال منازل و کسب‌وکارهای مراغه به اینترنت پرسرعت شبکه فیبرنوری انتقاد کرد و افزود: نسبت به سرعت عمل و کیفیت کار در این طرح رضایت وجود ندارد و نماینده شرکت «مبین نت» در جلسه امروز توضیحاتی ارایه داد.
به گفته وی سرعت عمل در اجرای طرح و کیفیت حفاری طی ۲ ماه آینده در مراغه افزایش می‌یابد و تعیین ضرب‌الاجل برای اتمام آن از مصوبه‌های جلسه امروز شورای راهبری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی است.
به گزارش ایرنا در این جلسه مدیران‌کل زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات از جمله ارتباطات زیرساخت، پست، تنظیم مقررات و پست بانک حضور داشتند و چالش‌های پیش‌روی زیرساخت‌های ارتباطی مراغه را مورد بررسی قرار دادند.
قبل از شروع جلسه شورای راهبری نیز میز خدمت در محل فرمانداری مراغه تشکیل، و به برخی از درخواست‌های مردم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدگی شد.
انتهای پیام/
پوشش ۸۸ درصدی اینترنت روستایی در مراغه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار