مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

آرامش زن و مرد در زندگی مشترک منوط به بلوغ زوجین است

1403/01/29 - 15:46 - کد خبر: 111592 نسخه چاپی

نصر:  مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی آرامش زن و مرد در زندگی مشترک را منوط به بلوغ زوجین دانست.

به گزارش نصر، فرگل صحاف، در کارگاه آموزشی مهارت‌های کلیدی در ازدواج موفق گفت: فلسفه ازدواج از دیدگاه قرآن رسیدن به آرامش و آسایش می باشد، لذا اگر در سایه‌ی ازدواج، زن و مرد احساس آرامش و آسایش فکر و جسم کنند و بین آنها انس و مودت برقرار شود ازدواج آنها با ثبات خواهد بود و تزلزلی در آن راه نخواهد یافت و این امر جز در سایه آمادگی و بلوغ کامل زن و مرد میسر نخواهد شد.
وی با عنایت به نقش مهم سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد دولتی در افزایش توانمندی زوجین قبل، حین و بعد از ازدواج افزود: در راستای نیل به اهداف مدنظر بهزیستی استان ماموریت‌های خود را در قالب برنامه‌های متنوع از قبیل برگزاری کلاس‌های آموزشی، برنامه‌ها و کمپین‌های آگاه‌سازی، مشاوره و... اجرا می‌کند.
صحاف از ارائه ۷۵۶۱ مورد مشاوره پیش از ازدواج و ۹۳۰۳ مورد آموزش زندگی خانواده در یک سال گذشته خبر داد.
وی ادامه داد: با عنایت به حائز اهمیت بودن تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌ها و تبعات ناشی از فروپاشی خانواده، بهزیستی یکی از متولیان اصلی ارائه آموزش‌های لازم در زمینه ازدواج و خانواده می‌باشد که ارائه بسته‌های آموزشی و اجرای رویکردهای جدید در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه مذکور از عملکردهای موفق این اداره کل می‌باشد.
وی به ارائه ۳۹۴۷۰ مورد مشاوره، ۷۹۲۳ مورد خدمات در راستای کنترل و کاهش طلاق، ۸۰۱۶۳ مورد مشاوره تلفنی و آموزش مهارت‌های زندگی برای ۵۷۴۴ نفر از مهمترین خدمات دفتر مشاوره بهزیستی در یکسال اشاره کرد و افزود: پیرو بروزرسانی پکیج آموزشی پیش از ازدواج و رونمایی آن در اسفند ماه سال قبل در استان با تلاش متخصصین امر، در حال حاضر استان آذربایجان شرقی میزبان ۱۰ استان جهت برگزاری دوره سه روزه با هدف مرور، بازآموزی و تربیت مربی با همکاری اساتید محترم و هیئت علمی دانشگاه تبریز است.
انتهای پیام/
آرامش زن و مرد در زندگی مشترک منوط به بلوغ زوجین است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار