رئیس دانشگاه تبریز:

وزارت دفاع، پیشگام و سرآمد توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه است

1403/01/29 - 10:25 - کد خبر: 111561 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیشگام و سرآمد توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه است.

به گزارش نصر، صفر نصراله‌زاده در نشست مشترک با معاون پژوهشی و نوآوری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز  همکاری خوبی با وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف داشته است، اظهار کرد: این همکاری‌های نزدیک باید همچنان برای رفع نیازمندی‌های کشورمان و با توجه به ظرفیت‌های این دانشگاه ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های بزرگ و تاثیرگذار در کشور، منطقه و جهان است و باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه برای رشد، ارتقاء و بالندگی کشورمان در بخش‌های مختلف استفاده شود و از جمله موضوعاتی که می‌توان از ظرفیت دانشگاه در موضوعاتی چون امنیت غذایی، هوش مصنوعی، موتورهای دیزلی، جغرافیا و ... استفاده کرد.
نصراله‌زاده تاکید کرد: ما برای حل مشکلات و نیازهای کشور باید بخشی‌نگری را کنار گذاشته و با شبکه‌سازی، کار تیمی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه‌های کشور در توسعه و رشد کشور تلاش کنیم و وزارت دفاع نیز به‌خاطر اعتقاد، ایمان و اراده‌ای که دارد، همواره پیشگام و سرآمد توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه بوده است.
رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه یادآور شد: دانشگاه تبریز با توجه به امکانات و ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف از جمله مهندسی مکانیک، عمران، جغرافیا، کشاورزی، برق و کامپیوتر دارد، آماده‌ی توسعه‌ی هرگونه همکاری مشترک با سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و به خصوص وزارت دفاع است.
معاون پژوهشی و نوآوری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های برتر و تاثیرگذار کشور است و باید از ظرفیت‌ها و توانمندهای فناوری و علمی این دانشگاه برای رفع نیازهای صنعت دفاعی کشور استفاده شود.
محمد فلاح ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته از ظرفیت‌های این دانشگاه و همکاری‌هایی که در گذشته داشته‌ایم، قطعا باید همکاری با دانشگاه تبریز توسعه یابد که این توسعه‌ی همکاری‌ها می‌تواند در حوزه‌های هوش مصنوعی، جغرافیا، توسعه‌ی موتورهای دیزلی، کشاورزی و ... باشد.
انتهای پیام/
وزارت دفاع، پیشگام و سرآمد توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار