فرمانده انتظامي آذربایجان شرقی؛

اولويت اول و اصلي انتظامي استان مقابله با سرقت و جرائم خشن مي باشد

1403/01/28 - 18:49 - کد خبر: 111540 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامي آذربایجان شرقی در مراسم تکريم و معارفه فرمانده انتظامي شهرستان اهر گفت: اولويت اول ما مقابله با سرقت و جرائم خشن مي باشد که امسال نسبت به مشابه سال قبل شاهد کاهش 19 درصدي سرقت و جرائم خشن و افزايش 30درصدي کشف اموال مسروقه هستيم که با همکاري و همراهي تمامي دستگاه‌هاي مربوطه و مردم صورت گرفته است.

به گزارش نصر، سردار محمدي در ابتداي اين مراسم ضمن نثار فاتحه به ارواح شهدا و امام عظيم الشان و شهداي محور مقاومت و غزه به تبيين عملکرد يکساله پليس پرداخت و گفت: انتظامي استان توانسته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر موفقيت‌هاي خوبي بدست آورد و يکي ‌از استان‌هاي موفق در بحث برخورد با اراذل و اوباش نيز است.
وي با اشاره به کاهش تلفات تصادفات جاده‌اي و درون شهري در استان اشاره کرد و گفت: نسبت به مشابه سال قبل آمار جانباحتگان درون شهري بدون احتساب فوتي‌هاي بيمارستان که متاسفانه بالاي 50 درصد فوتي‌هاي تصادفات در بيمارستان‌ها هستند شاهد کاهش 38 درصدي هستيم و در تصادفات جرحي جاده‌ها نيز کاهش  28 درصدي را داريم.
سردار محمدي با تاکيد بر اينکه امنيت محله محور يکي از اساسي‌ترين اولويت‌هاي پليس مي باشد، گفت: مردم، ضلع اصلي امنيت مي باشند و هر جايي که مردم در حوزه ايجاد امنيت پايه کار بودند شاهد اتفاقي ميمون بوديم که نهايتا منجر به امنيت پايدار گرديده و همه اقشار در کنار پليس در تامين امنيت جامعه نقش اساسي دارند.
فرمانده انتظامي استان آذربایجان شرقی در خصوص اجراي طرح عفاف و حجاب گفت: متاسفانه بعد از وقايع 1401دشمن توانست بصورت زيربنايي کار کند که در مقابله با اين موضوع بايد تمامي دستگاه‌ها به وظايف خود عمل کنند که بطور مستقيم 28دستگاه در اين موضوع دخيل هستند و نيروي انتظامي بنا به دستور مقام معظم رهبري پاي کار آمده که متاسفانه بخشي از دستگاه‌ها در اين مورد فاصله گرفته اند و بايد سيستم آموزشي به وظيفه اساسي خود عمل کند.
وي افزود: متاسفانه در حال حاضر بي حجابي در سنين پايين اتفاق مي‌افتد که بايد خانواده‌ها و مراکز آموزشي در اين خصوص پاي کار باشند و اقدامات آموزشي و پيشگيرانه داشته باشند.
سردار محمدي خاطرنشان کرد: در بحث افکار سنجي عمومي، نيروي انتظامي استان در خيلي از شاخص‌ها از ميانگين کشوري رتبه برتر را دارد و اين نشان از اعتماد، همراهي و تعامل مردم با نيرو‌هاي انتظامي را دارد که در اکثر موارد فاصله 20 امتيازي با ساير استان‌ها را کسب کرده ايم که بايد قدردان مردم ولايتمدار و متدين استان باشيم.
وي بيان کرد: نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از اسفند ماه سال گذشته در طرح‌هاي ويژه‌اي به مردم خدمت رساني مي‌کند که با آگاهي و عمل به وظيفه قانوني خود خوشبختانه هيچ گونه مساله امنيتي در سطح استان مشاهده نکرديم.
فرمانده انتظامي استان در خصوص مديريت ترافيک شهري عنوان کرد: متأسفانه در اين حوزه وضعيت و عملکرد خوبي نداريم و شاهد يک بي انظباطي ترافيکي در سطح استان هستيم که اين موضوع به فرهنگ عمومي باز مي گردد و قرار نيست براي هر خيابان يک مامور داشته باشيم.
وي  ضمن گلايه از کم کاري شهرداري‌ها، دستگاه‌هاي متولي و شوراي ترافيک در شهر‌ها جهت مديريت ترافيک شهري، افزود: متاسفانه خيلي از مواردي که مي تواند در کاهش و مديريت ترافيک شهري کارساز باشد نه از سوي شهرداري‌ها و نه تمامي دستگاه‌هاي متولي رعايت و اجرا نمي‌شود و ما امروز بايد به سوي هوشمند سازي و فرهنگ سازي حرکت کنيم و شايسته است در اين خصوص شوراي ترافيک اقدامات زيربنايي و زير ساختي انجام دهد.
گفتني است در پايان مراسم از زحمات سرهنگ" آقاپور" فرمانده انتظامي شهرستان اهر تقدير و بجاي وي سرهنگ "حسين عبدي" بعنوان فرمانده جديد انتظامي شهرستان اهر معرفي شد.
انتهای پیام/
اولويت اول و اصلي انتظامي استان مقابله با سرقت و جرائم خشن مي باشد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار