نمایش درباره کیان در مصاحبه با نصر:

داستان کسانی که عزیزی در غربت دارند

1403/01/27 - 09:36 - کد خبر: 111397 نسخه چاپی

نصر: نویسنده و کارگردان تئاتر می گوید: ترافیک اجرایی حاضر در تئاتر شهر با توجه به این که این سالن تنها پتانسیل اجرایی سه نمایش همزمان را دارد، باعث بسی افسوس است.

به گزارش نصر، میر میلاد مهدی زاده که دراماتورژی و کارگردانی تئاتر «c2 یا درباره کیان» ، نوشته اسما درکاله را بر عهده دارد، از جوانان تازه کار و مستعد این گروه می‌گوید: ۲۶ نفر در تولید این نمایش کار کرده‌اند که شامل ۱۱ نفر بازیگر و سایر همکاران می شود.
تجربه جدیدی که گروه تَچِر در این اجرا به هم زده، همکاری با اعضایی است که اکثراً تجربه اولشان است که در صحنه نمایش حاضر می‌شوند.
اعضا از بین بچه های کلاسی انتخاب شده اند و متن در کلاس نگاشته شده در نتیجه این برای گروه ما بسیار تجربه دلچسبی بود و امیدواریم نتیجه کار برای مخاطبین هم چنین حسی را به ارمغان بیاورد.
 

وی ضمن اینکه این گروه کار اولی ها را هنرجویان خوش ذوق و پر انرژی رشته های بازیگری، تئاتر و مشتقات آن خواند، داستان چند خطی ماجرای این نمایش را تشریح کرد: این نمایش تقریباً یک سال است که تمرین می‌شود و تقدیم شده به همه کسانی که عزیزی در غربت دارند. داستان در مورد دانشجویی ایرانی در استنفورد است که با مسئله زمان درگیر است و همین درگیری باعث می‌شود سفری در زمان آغاز کند و به سمت دانشمندی که به آن علاقه داشته،  برود و در اینجا اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد. در طول داستان نمایش ما شاهد اجرای کاراکتر در زمان حال و در ارتباط با مادرش هم هستیم و نگرانی مادرش که عزیزی در غربت دارد، همین درون مایه ماچرا را می رساند.

گروه تَچِر
نویسنده و کارگردان تئاتر از رزومه گروه هنری تچر گفت: گروه تئاتر تچر از سال ۱۳۹۰ شکل گرفته و چند سال در فضای تئاتر دانشگاهی فعالیت کرده است. با فارغ التحصیل شدن اعضا به شکل حرفه‌ای وارد چرخه نمایشی تئاتر تبریز شده و تاکنون چندین نمایش را در تبریز و جشنواره‌های مختلف بین المللی به روی صحنه برده است. نمایش درباره کیان تجربه جدیدی است که با اعضای جوان این گروه از ۲۵ فرودین به روی صحنه رفته است.
 

 از این هنرمند با تجربه در خصوص سختی های این تمرین یک ساله در فضای تئاتر تبریز پرسیدیم: 
با توجه به پتانسیل خوب نیروی انسانی تبریز به جهت وجود دانشگاه ها و آموزشگاه های فعال این حوزه، انتظار می رود سختی کار و محدودیت ها در زمینه سخت افزاری فضا و تجهیزات کمتر شود ولی متاسفانه هیچ اقدامی در جهت بهبود شرایط انجام نمی گیرد. البته این محدودیت مانع کار هنرمندان تئاتری نیست چراکه اشتیاق عجیبی را در این هنرمندان شاهدیم که با عشق از این سد ها می گذرند. امروز تمامی کارگردان ها به خاطر محدودیت ها مجبورند مکانی برای تمرین گروه خود خارج از تئاتر شهر تدارک ببینند و ما هم در این یک سال چنین اقدامی کردیم و تنها بخشی از تمرین ها را در تئاتر شهر داشتیم. 
وی افزود: ترافیک اجرایی حاضر در تئاتر شهر با توجه به این که این سالن تنها پتانسیل اجرایی سه نمایش همزمان را دارد، باعث بسی افسوس است.

غیبت کبرای اعضای انجمن هنرهای نمایشی!
وی اذعان داشت: من نزدیک یک و نیم سال است که اعضای انجمن را ندیده ام!! هیچگونه اقدام موثری در این انجمن اتفاق نمی‌افتد و من کارگردان هیچ ایده ای ندارم که رئیس این انجمن کیست و چه می کند! انتخاباتی در آینده اتفاق خواهد افتاد که باز هم ما هنرمندان از کاندیدای آن ها بی اطلاعیم!
مهدی زاده به گلایه می گوید: اکنون من کارگردان باید با مسئول روابط عمومی انجمن تماس بگیرم که خبر نمایش مارا در ایران تئاتر منتشر کنند! نه تنها برای هنرمندان که برای آمار نمایشی استان باید چنین اقداماتی از جانب خود آنها انجام شود ولی آنها هیچ پیگیری در این حوزه ندارند و خود ما باید پیگیری کنیم. در سایت ایران تئاتر خبر نمایش های هر استانی را می بینیم و واقعا کیفیت نمایش ها شاید در حد مصاحبه های منتشر شده در آن سایت نباشند ولی به جهت مسئولیت پذیری درست انجمن هر استان، این خدمت نسبت به هنرمندان صورت می گیرد ولی در استان ما خبری از این مسئولیت پذیری نیست.
 

میلاد مهدی زاده، نویسنده و کارگردان تئاتر که با مدارک کارشناسی تئاتر و کارگردانی نمایش، چندین سال است که نمایش‌های تارا، خیمیم، نادرستان، یکی شبیه تو و نهایتاً درباره کیان را به روی صحنه برده است و اکنون مشغول تدریس نمایشنامه نویسی در آموزشگاه های مختلف است.
گفتنی است، احمد شاکری، فرید شله باف، رضا احمدی، سمانه نوریوند، لیلی یراقی، ماکان قلی بیگی، مهدی اسکندری، یگانه کاتب، مجتبی عبداللهی، الویس سلیمی و سیروان ظفری بازیگران، کوروش صفایی فر و علی منافی اجرای نور، کوثر قربانی طراح لباس، محمد باقر قوام طراح گرافیک، میثم آقازاده و امیررضا وکیلی دستیاران کارگردان، ریحانه علیزاده منشی صحنه، دانیال صالح‌زاده، آیلین صدیق زنده و بهروز علیپور مدیران صحنه، میلاد کیوان مهر تیزر، پارسا شریفی ویدیو آرتیست، ریحانه آقایی دوخت لباس، معصومه سلیمانی عکاس، نیما عاطفی حیدری تهیه کننده، پویا فاقدی آهنگساز و اسما درکاله نویسنده این نمایشنامه، میر میلاد مهدی‌زاده را در این تئاتر همراهی می‌کنند.
این گزارش حاکی است، نمایش c2 یا درباره کیان از شنبه، ۲۵ فروردین ماه ساعت ۲۰ در تئاتر شهر تبریز، سالن استاد صادقی به روی صحنه رفته است و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت ایبلیت www.ebilit.com برای شرکت در این نمایش تئاتر اقدام کنند.
انتهای پیام/
بنی نصرت
داستان کسانی که عزیزی در غربت دارند فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار