مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی؛

مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه تبریز از وضعیت پروازهای خود اطلاع کسب کنند

1403/01/26 - 14:46 - کد خبر: 111390 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به لغو پروازهای فرودگاه تبریز تا ساعت ۶ صبح دوشنبه، گفت: مسافران قبل از عزیمت به این فرودگاه از وضعیت پروازهای خود اطلاع کسب کنند.

به گزارش نصر، «رامین آذری» روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس اطلاعیه های هوانوردی صادر شده، تمامی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه تبریز در این بازه زمانی تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت پروازها از طریق مبادی رسمی اطلاع رسانی خواهد شد، اظهار کرد: مسافران پروازهای امروز تا ۶ صبح فردا از آمدن به فرودگاه تبریز خودداری کنند.
 آذربایجان شرقی دارای دو فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.
انتهای پیام/ 
 
مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه تبریز از وضعیت پروازهای خود اطلاع کسب کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار